Onstabiel model

Hallo

Hier is een model van luifel die op een bestaand frame moet worden geïnstalleerd.

Het probleem tijdens de simulatie is dat het model instabiel is.

Hoe dit probleem op te lossen (terugkerend)

Bedankt voor je hulp

auvent_2.0.sldprt

Hallo Syltab,

Een eerste controle voordat u aan de simulatie van dit soort onderdelen begint. Je plaatst het in een assemblage om te zien of je enige interferentie hebt.

En daar heb je er een (in het rood) waarschijnlijk een stoffen bekleding... Probeer deze te verwijderen voordat u de simulatie start.

interference.jpg
3 likes

Instabiel? Wat moet dat betekenen?

Sorry, voor deze vraag ben ik geen expert in simulatie

Hallo

Dit gebeurt inderdaad vaak.

Hier is nog een bericht over dit onderwerp: http://www.lynkoa.com/forum/generalites/simulation-sw-2015-modele-instable

of http://www.lynkoa.com/forum/ecoulement-des-fluides/simulation-en-poutre

of http://www.lynkoa.com/forum/rdm/simulation-mecano-soude

Nog een bericht van jou: http://www.lynkoa.com/forum/ecoulement-des-fluides/probleme-de-modele-instable

Persoonlijk probeer ik vaak van oplosser te veranderen...

1 like

Hallo

Welke versie van SolidWorks is het?

Ik kan het niet openen met mijn 2014.

Versie 2015

Is het je gelukt om het gaas te maken ondanks deze interferentie?

Gezien de dikte van het materiaal heb je een zeer kleine maaswijdte nodig, en gezien de complexiteit van het onderdeel ben je er dagen mee bezig als je in volume blijft.

Probeer een gemengd gaas te maken: balk voor het profiel + schaal voor het plaatwerk + volume. met beperkingen van het contact tussen de sets.

En als het mogelijk is om een symmetriehypothese te maken, knip dan je model doormidden en maak een simulatie op de ene helft. U bespaart de helft van de meshing-tijd en rekentijd!

2 likes

Ja, het gaas is zonder problemen klaar

Ik ben overgestapt op volume, omdat ik merkte dat de resultaten nauwkeuriger zijn en dit dichter bij de realiteit ligt

Mijn probleem kan voortkomen uit het feit dat ik de boutconnectoren slecht heb gedefinieerd? vergeleken met oppervlakken die niet in contact komen

maakt een grove mazen (om tijd te besparen) en probeert de oplosser te laten draaien.

Vervolgens wijzig je door iteraties één parameter per parameter (om te vinden wat je op dit moment dwars zit). Je zoekt uit in welke configuraties je model stabiel is en vervolgens ga je terug naar je initiële mesh om je berekening te maken.

ok, ik zal het proberen, bedankt

Mijn fout komt voort uit het feit dat mijn bouten zeker 3 stukken vastdraaien, en ik weet niet wat ik als contact moet plaatsen voor  de gezichten die zijn vastgedraaid (ik plaats een contact zonder penetratie), en het werkt niet

En voor de anderen heb ik een vrije ruimte van 2 mm tussen de vlakken, voor de montage, en het is hetzelfde, het conctact is zonder penetratie, maar het werkt niet.

Helaas heb ik op het net geen onderwerp gevonden dat zich bezighoudt met de verschillende configuraties van boutconnectoren op solidworks.

Twee delen die met bouten worden vastgedraaid, lukt me, maar ik weet het niet.

Bedankt voor je hulp en voor je oplossingen 

Hallo

Normaal gesproken is er geen probleem met bouten die 3 stukken vastdraaien, aan de andere kant moet je het proberen door de 2 mm te verwijderen voor de simulatie.

Allereerst moet je misschien een studie doen zonder de bouten (integrale onderdelen) om te zien of het al zo werkt, en dan de bouten toevoegen (door de bevestigde delen te verwijderen).

Er is één optie die de instabiliteit kan wegnemen, en dat is "gebruik lage stijfheid om het model te stabiliseren"

Kunnen we een overzicht krijgen van randvoorwaarden en contacten?

Waarom gebruik je de balken en schalen niet?

2 likes

Hallo Yoann,

bedankt voor de verduidelijkingen,

Ik heb getransformeerd, in volume en schil voor de resolutie van de studie

Moet ik voor het klemmen van de 3 delen de contacten zonder penetraties op de strakke vlakken bewaren?

Voor de 2 mm speling moet je deze op het model verwijderen om de bouten te simuleren?

Vergis ik me niet?

Ja voor de 2 vragen

1 like

Bedankt

Ik zal proberen

Hoi allemaal

Het probleem kwam voort uit het feit dat sommige bouten 3 stukken vastdraaien, en wanneer dit het geval is, moet je de boutserie-optie activeren en de gaten van de 3 stukken definiëren waar de bout passeert

Bedankt allemaal en veel succes