3D-modellering van 1/4 draaiende trapboom

Hoi allemaal

Hier leg ik mijn probleem uit:

Ik ben momenteel afwisselend CPI-student in een bedrijf voor binnen- en buitendecoratie.

Op dit moment ben ik bezig met het modelleren van een 1/4 draaitrap met behulp van de Solidworks 2013 software.

Ik blokkeer op het draaiende deel van de trapbomen.

Is het mogelijk om het te buigen nadat de uitgeklapte stringer is geëxtrudeerd?

Dank u voor uw antwoorden.

limon_ext._esquisse.png
1 like

Heb je deze vraag gezien: http://www.lynkoa.com/forum/3d/limon-escalier-tournant

Het brengt verschillende antwoorden samen en leidt tot andere vragen over hetzelfde onderwerp.

4 likes

Hallo

Een tutorial voor een trapboom vind je hier:

http://www.mycadblog.fr/wp-content/uploads/tuto-limon.zip

En de afbeelding:

http://i2.wp.com/www.mycadblog.fr/wp-content/uploads/HPIM71661.jpg

3 likes

Wilt u de trapboom buigen nadat de uitgeklapte trapboom is geëxtrudeerd???

Ik begreep niet alles^^

1 like

Hallo

Zoiets?

Heeft iemand er vorige week over gepost!!

sw01.png
2 likes

De beste manier om uit te vouwen is door de plaatwerkmodule te gaan en een geveegde gebogen plaat te maken

Maak je 3D-schets en zwaai je profiel op je stringer

1 like

Of omgekeerd, trek je stringer plat, extrudeer hem, snijd hem volgens de rondingen die hij moet hebben

Verander het vervolgens in plaatwerk en plaats vouwen om het uit te vouwen

1 like

Bedankt voor de link Benoit.LF, ik zal een beetje rondgraven.

1 like

Als het de ontwikkeling van de trapboom is die u direct tekent, moet u om hem te vouwen precies de vouwlijnen tekenen en vouwen invoegen met hoeken die moeten worden ingevuld! voor rechthoekige stukken is het gemakkelijk, maar voor een stringer waar ik denk dat er regelmatige rondingen zullen zijn, wordt het iets bewerkelijker!! Het is beter om direct naar het plaatwerk te gaan!!

1 like

In feite kreeg ik de omtrek van de stringers uitgevouwen in . DXF, dus ik opende een tekening met de tekeningen en kopieerde/plakte gewoon in de schets om te eindigen met een geëxtrudeerde basis/baas.

Voorlopig heb ik alleen een uitvouwer zonder zijkanten en voor eenvoudige informatie een straal en een afstand (zie schetsafbeelding).

1 like

Op dit punt kun je misschien de opwindfunctie gebruiken om deze schets te projecteren op een cilinder met de straal van het afgewerkte onderdeel, en het kan een goede basis zijn om aan te werken om daarna naar plaatwerk te gaan!!

Kunt u uw bestand bijvoegen?

sw02.jpg
5 likes

Hallo

Ik ken solidworks niet en daarom kan ik je niet helpen met de software (ik werk met Inventor).

Eerste opmerking over de tekening van de schets, deze bestaat uit twee rechte delen (aan het begin en aan de achterkant) en een breder deel in het midden.

Dit doet me denken dat we in de aanwezigheid zijn van een wenteltrap en niet van een wenteltrap, anders zou het gewoon van een rechte lijn zijn.

Kunt u ons iets meer informatie geven over uw trap (bijvoorbeeld van bovenaf gezien).

Verder werk ik als tekenaar/coceptor in een fabriek die trappen maakt dus ik zou je zeker kunnen helpen om het te tekenen.

Vriendelijke groeten

Hoi @ Wanper

bij het zien van je uitgeklapte plan, en bij je uitleg

Je zegt dat je kansen hebt als je op de juiste schaal zit, één is genoeg

Ik denk dat je discontinue lijn overeenkomt met je 1/4 roterende dus je 1/4 cirkel

om te weten of het het inwendige of uitwendige slib is

de breedte van uw trap tussen trapbomen

de hoogte ervan 

De hoek ervan

dus ja, zoals Be3 zegt, je kunt dit onderdeel kopiëren en oprollen op een cirkelvormig gedeelte van een omtrek dat overeenkomt met 4 keer de lengte van je discontinue lijn via de juiste tool die in zijn jpeg wordt weergegeven

en hetzelfde op raaklijnen loodrecht voor de rechte delen

je hebt het geheel omgezet in een 3D-schets

Dan maak je een shift

Voor de rest praten de threads op de site erover en zijn ze al ontwikkeld

Fijne dag

@+ ;-)

Ok, bedankt voor al je antwoorden, ik zal vanmorgen alles proberen en je nieuws geven.

( Ik voeg de .step toe )

limon_ext._int.. Stap

Hoi, ik heb net geprobeerd je pers met de "opwinden" functie werkt nikel!! Gewoon tekenen

En om volume te geven aan uw geprojecteerde op een bovenaanzicht van uw stringer! Succes a+

sw03.jpg
1 like

Hartelijk dank!

het is allemaal goed, ik ben geslaagd in mijn 3D-modellering.

Heel erg bedankt aan jullie allemaal voor jullie hulp!

assemblage.png
1 like