Als het de ontwikkeling van de trapboom is die u direct tekent, moet u om hem te vouwen precies de vouwlijnen tekenen en vouwen invoegen met hoeken die moeten worden ingevuld! voor rechthoekige stukken is het gemakkelijk, maar voor een stringer waar ik denk dat er regelmatige rondingen zullen zijn, wordt het iets bewerkelijker!! Het is beter om direct naar het plaatwerk te gaan!!
In feite kreeg ik de omtrek van de stringers uitgevouwen in . DXF, dus ik opende een tekening met de tekeningen en kopieerde/plakte gewoon in de schets om te eindigen met een geëxtrudeerde basis/baas.
Voorlopig heb ik alleen een uitvouwer zonder zijkanten en voor eenvoudige informatie een straal en een afstand (zie schetsafbeelding).
Op dit punt kun je misschien de opwindfunctie gebruiken om deze schets te projecteren op een cilinder met de straal van het afgewerkte onderdeel, en het kan een goede basis zijn om aan te werken om daarna naar plaatwerk te gaan!!
Ik ken solidworks niet en daarom kan ik je niet helpen met de software (ik werk met Inventor).
Eerste opmerking over de tekening van de schets, deze bestaat uit twee rechte delen (aan het begin en aan de achterkant) en een breder deel in het midden.
Dit doet me denken dat we in de aanwezigheid zijn van een wenteltrap en niet van een wenteltrap, anders zou het gewoon van een rechte lijn zijn.
Kunt u ons iets meer informatie geven over uw trap (bijvoorbeeld van bovenaf gezien).
Verder werk ik als tekenaar/coceptor in een fabriek die trappen maakt dus ik zou je zeker kunnen helpen om het te tekenen.
bij het zien van je uitgeklapte plan, en bij je uitleg
Je zegt dat je kansen hebt als je op de juiste schaal zit, één is genoeg
Ik denk dat je discontinue lijn overeenkomt met je 1/4 roterende dus je 1/4 cirkel
om te weten of het het inwendige of uitwendige slib is
de breedte van uw trap tussen trapbomen
de hoogte ervan
De hoek ervan
dus ja, zoals Be3 zegt, je kunt dit onderdeel kopiëren en oprollen op een cirkelvormig gedeelte van een omtrek dat overeenkomt met 4 keer de lengte van je discontinue lijn via de juiste tool die in zijn jpeg wordt weergegeven
en hetzelfde op raaklijnen loodrecht voor de rechte delen
je hebt het geheel omgezet in een 3D-schets
Dan maak je een shift
Voor de rest praten de threads op de site erover en zijn ze al ontwikkeld