Modellering van "patronen" van het oppervlak

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar de ontwikkeling van mijn oppervlakken die zijn ontworpen op SolideWoks.

Is het mogelijk om patrooncomponenten in te stellen met Solideworks 2016 Professional?

Na onderzoek op het net heb ik zojuist de gemeenschap gevraagd naar uw mening over alle bestaande software en zijn toepassingen.

Ik ben op zoek naar het maken van parametrische oppervlakken, patrooncomponenten en waarom niet organische effecten toevoegen.

Ik weet dat het 5 hoofdcategorieën van 3D-modellering heeft, volumetrisch/parametrisch/oppervlak/veelhoekig/sculptuur. (De anderen?)

Wat is jouw Worksflow voor dit soort werk?

Welke software gebruik je en wat zijn hun sterke punten?

Tutorial, training  over het onderwerp? 

Rino 3D en Grasshoper 3D lijken het meest geschikt....

Bedankt 

Hallo

Het doel om vooraf gedefinieerde patronen in uw kamers te hebben???

Rhino 3D kan worden geconfigureerd zonder een add-on of een add-in, dus dat zou ik graag willen zien, want het is vooral een Nurbs-software. De enige gebruikelijke parametrisering is voor gladmaken, maar niet voor zover ik weet om oppervlakken te genereren. Aan de andere kant is er met Grasshoper als add-in meer mogelijkheden.

Met solidworks zal het parametriseren van Nurbs-achtige oppervlakken sportief zijn. Mijn kleine kameraden die voorvechters van het oppervlak zijn, zullen je vertellen wat er redelijk mogelijk is om te doen.

Dit onderwerp is al uitgebreid besproken op het forum , het kan interessant zijn om het te raadplegen

2 likes

Ja, het doel is om vooraf gedefinieerde patronen te hebben.

Nurbs-oppervlakken zouden zijn wat bij mij zou passen, na wat zijn de mogelijkheden van SW voor de geparametriseerde en dan ook hoe ze te maken!

De geleverde energie zal zeker minder zijn dan ik in een andere software heb getraind!

Ik kende deze term niet Nurbs!; ) Dank u wel

Bedankt voor de links, en wat zijn de namen van de oppervlakte kampioenen?! : )

Ik niet!!   Guillaume

Nee, stoot je hoofd niet!

Kijk of er verschijningen zijn met opluchting, als dat is wat je zoekt...  

1 like

Hallo ac cobra

De link die je geeft is voor texturen.

Maar ik heb de indruk dat Guillaume echte 3D-reliëfs wil.

[HS aan-modus]

Even voor de goede orde en algemene kennis van onze groep, photoview 360 is eigenlijk een lichtere versie van Modo 8, het product van Luxologie dat sindsdien Foundry is geworden. Modo, nu in versie 10.2, is een software die nog steeds veel wordt gebruikt. Er is nog steeds een Add-on tussen MODO en Solidworks https://www.foundry.com/products/modo/addons  Ik gebruik het nog steeds soms, maar nu minder omdat je direct luxo-bestanden in SW kunt genereren. Modo doet modellering een beetje zoals Rhino, maar dan geavanceerder, vooral in animatie, maar bovenal doet het rendering en texturisering.

Nu wordt de gratis software van Visualyse 2018 geleverd met SW, maar alleen voor degenen die in onderhoud zijn. In feite is het een integratie van Bunkspped in SW (Bunkspped zou zijn verdwenen als een software die apart wordt verkocht)?

[HS /Uit-modus]

1 like

Bedankt voor je antwoorden en vooral aan jou ZOZO!; )