Rhino 3D kan worden geconfigureerd zonder een add-on of een add-in, dus dat zou ik graag willen zien, want het is vooral een Nurbs-software. De enige gebruikelijke parametrisering is voor gladmaken, maar niet voor zover ik weet om oppervlakken te genereren. Aan de andere kant is er met Grasshoper als add-in meer mogelijkheden.
Met solidworks zal het parametriseren van Nurbs-achtige oppervlakken sportief zijn. Mijn kleine kameraden die voorvechters van het oppervlak zijn, zullen je vertellen wat er redelijk mogelijk is om te doen.
Maar ik heb de indruk dat Guillaume echte 3D-reliëfs wil.
[HS aan-modus]
Even voor de goede orde en algemene kennis van onze groep, photoview 360 is eigenlijk een lichtere versie van Modo 8, het product van Luxologie dat sindsdien Foundry is geworden. Modo, nu in versie 10.2, is een software die nog steeds veel wordt gebruikt. Er is nog steeds een Add-on tussen MODO en Solidworks https://www.foundry.com/products/modo/addons Ik gebruik het nog steeds soms, maar nu minder omdat je direct luxo-bestanden in SW kunt genereren. Modo doet modellering een beetje zoals Rhino, maar dan geavanceerder, vooral in animatie, maar bovenal doet het rendering en texturisering.
Nu wordt de gratis software van Visualyse 2018 geleverd met SW, maar alleen voor degenen die in onderhoud zijn. In feite is het een integratie van Bunkspped in SW (Bunkspped zou zijn verdwenen als een software die apart wordt verkocht)?