Ik wil een drukveer modelleren voor gebruik in een cilinder, zodat deze automatisch samendrukt als ik de positie van de zuiger verander.
Hiervoor gebruik ik de SW-scanfunctie met de optie "draai langs het traject", waarmee je een aantal wikkelingen kunt instellen.
Vervolgens beperk ik het uiteinde van het geleidingspad met het oppervlak van de zuiger in de cilinderconstructie. Dus wanneer de zuiger van positie verandert, zal de veer afhankelijk daarvan compenseren of ontspannen.
Tot dusverre goed.
Nu wil ik dezelfde veervijl in verschillende cilinderassemblages gebruiken. Het probleem is dat ik de beperking van mijn eerste assemblage moet verwijderen (beperking van het veerbestand maar gekoppeld aan een assemblage) om een nieuwe te maken in mijn nieuwe assemblage. Als gevolg daarvan breekt het systematisch mijn assemblages.
Is er een manier om het anders te doen, zonder meerdere configuraties van de veer te hoeven maken, met als doel een zo klein mogelijk veerbestand te hebben?
Hallo, nee, het is voor zover ik weet niet mogelijk, we gebruiken deze methode of configuraties of een verwijdering van materiaal op montageniveau dat alleen van invloed is op dit onderdeel.