Modellering van stripknippen

Hallo

Ik probeer het pad te modelleren dat een flexibele strip zou nemen die in een meerzijdig stuk zou passen. Het doel van deze clipping is om de uitgang van de strip in een kleine voetafdruk op 90° van het vertrek te oriënteren.

Op de bijlage van versie 5 hebben we een map met de naam "Basisvorm", de onbewerkte vorm van mijn deel en het is aan de zijkanten van de 3D1-schets dat ik speel om het gewenste resultaat te bereiken (90° knippen).

We hebben dan de schets "Tape start " die het begin van de tape modelleert.

De mappen met de naam "2e en 3e omweg" zijn samengesteld in verschillende stappen die ik heb uitgevoerd om het knippen van de band te vinden. Er was misschien een eenvoudigere manier geweest voor deze 2 mappen met behulp van de tool "Sketched Fold", maar deze tool is niet erg stabiel op mijn 2013-versie van SolidWorks.

Er is ook de schets "Banduitvoer" waarmee u kunt controleren of mijn tape in de gewenste richting eindigt, namelijk 90°.

Als we daarnaast de 2 strengen van mijn strip opmeten via de schets "Strenglengtes", zien we dat de 2 buitenste strengen van mijn strip dezelfde lengte hebben zodat het knippen correct is.

Om het punt van het bouwen van het strippad te begrijpen, kunt u proberen de hoek van 40° naar 42° van de 3D1-schets te veranderen en u zult zien dat de 2 strengen niet langer dezelfde lengte zullen hebben en daarom is de hoek niet langer 90°.

Zoals u zult hebben begrepen, werkt deze versie van het onderdeel, maar helaas zijn de gieterijfilets niet gemodelleerd en wordt de frezen dus niet meer gedaan tussen 2 vlakken (rand). Daarnaast is op de nieuwe versie 8 van de munt het begin van de tape niet meer aan de platte kant maar via een andere kleine omweg waardoor de tape scheef aankomt. Figuur 8 illustreert dit:

We hebben nog steeds de map "Basic Shape" en na deze map vinden we sketch3D5, wat het echte begin van de tape vertegenwoordigt. De strook gaat eerst via een omweg Ø10 en raakt aan deze Ø en aan het einde van de omleiding. Deze verschillende tangentiebeperkingen zijn terug te vinden in de schets voor de onderste en bovenste strengen. Ik teken dan een spline op het oppervlak op de filet om te proberen te bepalen hoe de strip op deze filet komt. En dat is het probleem, want deze spline is niet exact en de precisie ervan is belangrijk om de afwijking van de band te kennen. Inderdaad, ik gebruik deze spline om vlakken 29 en 30 te vinden en dan de bissectrice. Bovendien kunnen we zien dat de spline op het oppervlak niet goed is, want zodra we een grensoppervlak passeren, komt het nieuw gecreëerde oppervlak in het oppervlak van de omweg.

Ik weet dus niet hoe ik deze spline zo moet modelleren dat ik altijd een tangentie van de band heb ten opzichte van de Ø10 en de omleidingsfilet. Als we bijvoorbeeld langs het vlak33 snijden, kunnen we heel duidelijk zien dat het grensvlak niet raakt aan de omleidingsfilet.  Zelfs als de spline bij benadering is, kunnen we zien dat de geprojecteerde curven absoluut niet evenwijdig zijn ("Check" schets), wat betekent dat ik de vorm van mijn omweg zal moeten aanpassen om ze parallel te maken en dus een correcte clipping te hebben.

Sorry dat ik lang ben geweest in mijn uitleg, maar ik denk dat het beter was om mijn probleem goed te stellen om het probleem te begrijpen.

Als iemand een oplossing en/of een betere methode heeft, ben ik er helemaal voor.

Bedankt.

Hallo

Bijlage vergeten!

1 like

heeft

P-006206_5.sldprt

Ik kan ze niet in de eerste post passen, dus ik doe het zo ...

P-006206_8.sldprt

Hallo

Je onderwerp lijkt ingewikkeld, ik weet niet of ik het goed heb begrepen. Dus om samen te vatten, je paarse oppervlak raakt niet aan een straal waarop je een segment onder een hoek hebt geprojecteerd? Wilt u dat het segment dat het einde van uw gedraaide oppervlak markeert , evenwijdig is aan de rand van het bovenvlak  ? Ik heb alles toch?

Op het eerste gezicht ziet het er complex uit, voor het raakvlak zou ik zeggen snijd het paarse oppervlak in verschillende secties (maak indien mogelijk een skelet in 3D-schets).

Kunt u foto's gebruiken om uw vraag te illustreren?

1 like

Hier is een foto van wat ik wou dat ik had.  Ik ken het begin van mijn bende, deze gaat via een 1e omweg Ø10 en dan een 2e omweg Ø10. Door de meerzijdige omweg kan de strip zo worden georiënteerd dat deze er onderdoor gaat.

Ik wil modelleren wat er gebeurt op de 3e en 4e omweg om te weten hoe de band wordt teruggestuurd.

In het geval van indexstuk 5 is het vrij eenvoudig te bepalen omdat we scherpe randen als omweg hebben en de strip op een vlakke ondergrond komt. Het is dus gemakkelijk om te bepalen hoe de strip aankomt en hoe deze zal worden gesneden door de bissectrice te maken enz...

Maar op index 8 (echt geval) komt de riem eigenlijk in torsie aan en ik moet weten hoe de riem raakt op het 1e verlof ... In mijn 3D-schets "Tape Start" heb ik de extreme vezels getekend door ze aan de filet te laten raken en de punten van de lijnen die samenvallen met deze filet te plaatsen. Maar zelfs als je deze 2 uiteinden kent, kun je zien dat de strip bij het gladstrijken de omweg niet volgt...

Ik heb de skeletstap al doorlopen door een tiental opnamen te maken op de hoogte van de strook en het resultaat van het grensvlak was correct. SolidWorks houdt hier echter niet van en bij elke reconstructie blaas ik op de spline die door de punten gaat van alle lijnen die aan de filet raken. 

Ik hoop dat ik duidelijker ben geweest.

5.jpg
1 like

heeft

8.jpg
1 like

Ok, ik begrijp het beter. In feite denk ik dat deze strip in werkelijkheid niet volledig kan raken aan een uniforme straal, afhankelijk van je referentiehoeken, je zou een straal van variabele grootte moeten gebruiken . Waarom de versnellingsbak modelleren en dan de tape? Het zou gemakkelijker zijn om uw subwoofer te maken volgens de oriëntatie van uw tape (draai het probleem eigenlijk om).

1 like

Zoiets past bij jou

Het gebeurt via geschetste vouwen

Het is aan jou om de hoeken en radiussen van de vouwen en de zijkanten aan te passen

Maar het principe werkt

Vouw het open

zie bijgevoegd bestand SW 2012

@+ ;-)

piece_jfrund_tolerie_deplie_plis_esquisse.sldprt
1 like

Met het geschetste vouwgereedschap kan ik inderdaad snel mijn knipsel maken, maar alleen voor vlakke oppervlakken. Dus voor mijn bende-aankomst waar de bende wordt getorsoneerd, werkt het niet.

Nu ik er een tijdje mee bezig ben, denk ik dat ik mijn ontwerp ga aanpassen en mijn tape erbij ga halen om dit draaien te voorkomen. In feite komt het terug op de oplossing die ik in index 5 heb beschreven. Ik moet gewoon mijn vakanties erbij opnemen.

1 like

Ik begrijp het niet goed om je probleem op te lossen

Dat heb ik niet de eerste 2 vouwen die niet via de geschetste vouwen tool zijn gemaakt

En het zijn eenvoudige vouwen van 90° , de andere hoeken worden gecreëerd via de geschetste vouwen

Om  deze strip een kwartslag te laten maken en de vlakken om te draaien, draait u deze strip dus om

en dat deze genoemde band altijd in contact staat met zijn steunen of terugkeert van de training

Je hebt invalshoeken van terugkeer naar respect 

Dus kijk eens goed naar mijn onderdeel, het zit in het laden en uitvouwen

De radiussen en hoeken moeten worden geoptimaliseerd voor uw behoeften

Via de geschetste vouwen weet je zeker dat je deze strip niet verdraait of vervormt

Moet je er nog een beetje aan werken ;-)

@+ ;-)

1 like

Inderdaad, de hoek van de aankomst van de band in de filet genereert een draai. Waarom geen conische vormen gebruiken voor de retour (vandaar het gebruik van een filet met variabele straal)?

Edit: in feite is de strip al gedraaid voordat hij de filet bereikt, dus er zal noodzakelijkerwijs een grotere krommingsstraal aan de ene kant zijn in vergelijking met de andere.

1 like

je zegt

Dus voor mijn bende-aankomst waar de bende wordt getorsoneerd, werkt het niet.

Als het heel goed werkt, het bewijs hier ;-)

Neemt u de optie positie van de vouwen zoals u zou moeten nemen op het 4e tabblad

anders werkt het niet

En u kunt de straal instellen op Standaard

Of je stuurt de afdeling zelf aan

In dit geval moet het selectievakje Standaardstraal gebruiken niet zijn ingeschakeld

@+ ;-)

1 like

Ik ben het eens met uw opmerkingen.

Dus gaf ik er de voorkeur aan om de komst van mijn riem aan te passen om niet afhankelijk te zijn van het draaien van de riem, waardoor aan elk uiteinde een andere kromtestraal ontstaat, zoals gespecificeerd door "a.leblanc". Zonder mijn aankomst aan te passen, kan ik niet echt door een geschetste vouw gaan en de variabele straal zal me een resultaat geven dat ik niet gemakkelijk zal kunnen beheren.

Ik bevestig het deel dat wordt aangepast voor informatiedoeleinden (let niet op de boomstructuur, het is een puinhoop...)

Dank u voor uw hulp.

P-006206_11.sldprt
2 likes

Een screenshot heeft de voorkeur, we hebben niet allemaal dezelfde versie of hetzelfde logboek

En het kan iedereen helpen

Het noteren van de antwoorden met een duim omhoog geeft aan dat het relevant is voor het oplossen van het probleem

Het oplossen van een antwoord geeft de oplossing voor het probleem

Het geeft ook punten aan de poster van de antwoorden en het is leuk

Welke DE+ is toegestaan via deze punten om beloningen te verdienen en geloof me, je hebt een maximum nodig om het minste cadeau te krijgen

Zie het tabblad Beloningen in de zwarte balk

@+

3 likes

Hallo

Zie bijgevoegd.

selon_moi.docx
1 like

Hier is de oplossing die ik heb gemodelleerd. Ik gebruikte de geschetste vouwtool en ik heb voornamelijk de aankomst van mijn strip aangepast om geen verschillende krommingsstralen te hebben tussen de boven- en onderkant van de strip:

Bedankt voor je hulp!

2 likes

Oh ja, in feite is je laatste stuk de baan van je tape, ik dacht dat het de doos was, dus de tape bevindt zich aan de buitenkant, wat de oriëntatie van de kegel ten opzichte van de baan verklaart.

2 likes

Daar is mijn omweg stuk in grijs oppervlak en de streep in rood. Op dit moment is het allemaal in dezelfde kamer, het stelt me in staat om de strip te hebben die onmiddellijk evolueert volgens de vorm die ik aan mijn omleidingsstuk geef.