Modellering van een kartonnen doosverpakking

Hallo
Ik wil graag een kartonnen doos maken van de ongevouwen verpakking (zie bijgevoegde bijlage).
Omdat ik nieuw ben bij SW, denk ik na over de gemakkelijkste manier om dit project te laten gebeuren.
Voor nu is hier de schets van de doos.
- Ik kan geen volume geven vanwege de verschillende vouwen die ik denk te symboliseren door randen?
Kunt u mij helpen of begeleiden bij de realisatie van dit project.
Bedankt :oops:

doos.sldprt
2 likes

Hallo

U moet de plaatwerkmodule gebruiken om plooien te kunnen maken:

https://www.youtube.com/watch?v=ghalOYesjlU

4 likes

Laat ons screenshots zien + gemakkelijk te lezen voor ons allemaal

dus makkelijker te begrijpen en relevanter antwoord

1 like

Hallo, hier is een zeefdruk van mijn schets in SW en de foto van de uitgevouwen doos.

Aan de andere kant heb ik veel moeite om het principe van vouwen te begrijpen!

Bedankt

box_esquisse.jpg

Je hebt al grote fouten aan de kant 

2 likes

@GT22: het hangt af van de dikte van het karton, als het dezelfde afmeting heeft, zal er materiaalinterferentie zijn wanneer het buigt.

@Immac:
- ruim je schets een beetje op: sterke lijnen mogen elkaar niet kruisen: gebruik bijvoorbeeld het gereedschap Aanpassen en vervolgens de beperkingen voor collneariteit,
- uit je schets maak je af dat het om een vlak plaatwerk gaat (functie "gevouwen basisplaat")
- Vervolgens maak je de vouwen met het gereedschap "Geschetste vouw"

Bijgevoegd is een enkel stuk (1-laags) in SW14

pliage_tole.sldprt
2 likes

Om plaatwerkgereedschap te gebruiken, zie mijn tutorials:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_60.html

Alan

2 likes

Hallo

Ik heb net een nieuwe poging gedaan (zie PC), behalve dat ik het graag zou willen animeren, is dat mogelijk?

@ Alain. ERP:  bedankt voor je tutorial, het is geweldig je site

@ stefbeno : Ik kan de functie "gevouwen basisvel"  niet gebruiken na het maken van de schets (ik zou graag beginnen met een schets en daarna de vouwen definiëren. In mijn test ben ik vouw voor vouw te werk gegaan, het is vervelend!

doos-test-01.sldprt

Er zijn veel tutorials op YouTube door gebogen basisplaat te typen

Anders, zoals aangegeven, zijn er geen sterkere eigenschappen dan die aan de buitenkant. De makkelijkste manier is om de andere streken te veranderen in constructiestreken.

Hallo

@ .PL : Wat is de betekenis van sterke en dunne lijnen?

@Immac: Hebben jullie mijn kamer geladen en geopend?

Hallo

Ik had het niet over dunne lijnen.

SolidWOrks verwerkt eenvoudige streken die sterk zullen zijn op de tekening, en constructiestreken die discontinu zullen verschijnen.

1 like

@ Immac Laval

Een screenshot zou leuk zijn, we hebben niet allemaal dezelfde versie

of meer om te zien hoe je je doos hebt gemaakt bedankt

1 like