Ik wil dit onderdeel (foto bijgevoegd) in 3D maken met Solidworks, maar ik weet niet echt hoe het onderdeel begint, het is een halve koepel van 63° met een hoogte van 200 mm met de gaten in de koepel,
Naar uw mening om dit stuk te beginnen,
Van mijn kant ben ik begonnen met een "gladgestreken baas/basis ", maar dan heb ik moeite om de ronde en vierkante gaten te maken.
Het is niet eenvoudig om op een afbeelding of een gefacetteerde STL de geometrie te raden die u voor uw project wilt. Een gedetailleerd plan zou het beste zijn.
Voor mij is de koepel op het eerste gezicht gemaakt door revolutie.
De vierkante opening door twee verwijderingen van materiaal per omwenteling (één voor de eerste bredere trede, één voor de openingsopening) idem voor de trap naar de top van de koepel.
Voor de ronde opening zie ik niet of deze cilindrisch of conisch is. Hij doet meer info.
De verschillende vouwen worden in extrusie en vervolgens cirkelvormig herhaald.
Dit alles is slechts een veronderstelling. Zonder een plan, of een uitleg van de montagebeperkingen, kunnen we u niet meer vertellen.
Ik ben het eens met de analyse van @yve over het gebrek aan informatie over het gebruik van dit onderdeel, met name wat functioneel is en wat gewoon aankleden is. We kunnen ons echter een volumeontwerp voorstellen in een tiental functies.
Gebaseerd op het stl-model, met de onnauwkeurigheden die dit met zich meebrengt: - implementatie van een 3D-schets die de belangrijkste punten van de volumes definieert, en enkele toekomstige lijnen van symmetrie of revolutie. - verschillende schetsen "in het beste geval uit de vrije hand" op de driehoekige versie om bepaalde details aan te pakken. - verwijdering van koppelingen met het STL-model: defecte schetsrelaties verwijderd en vervangen door een dimensie of door een "vaste" relatie om de entiteiten te beperken. Het enige dat overblijft (!) is het genereren van de volumefuncties... Het resultaat is te bewonderen als bijlage, in de 2018-versie.