@Bart, de man die sneller reageert dan zijn schaduw!! Snelheid moet niet worden verward met haast. Dat is wat mijn leraren me bleven vertellen! lol :-)
Ik heb een veermodel gemaakt onder PRO/E (het werkt nog steeds onder CREO).
Op deze lente heb je parameters.
De lengte, de buitendiameter, de diameter van de draad en het aantal windingen vul je direct in.
Het bouwt het dan op zichzelf (met de juiste relaties).
En natuurlijk is het flexibel.
Het heeft slechts één tekortkoming, zie hieronder.
Ik zal het ontwerpprincipe uitleggen en als je wilt, geef ik het je donderdag:
Begin met een spiraalvormige scan van het lichaam. (we zullen later zien voor de geciteerde waarden). Construeert de functie om de buitendiameterafmeting te hebben en te worden verschoven ten opzichte van het vlak (d5 hieronder)
Doe een 2e spiraalvormige scan voor een gewrichtsspoel. (begin op de kaart). spoed = draaddiameter
Idem voor de tweede Siamese kransen.
Het defect bevindt zich tussen het lichaam en de samengevoegde spoelen, de verandering van toonhoogte is brutaal en niet in overeenstemming met de realiteit.
Vervolgens maak je een snede voor de 2 slijpschijven van de veer. (zet de lengteclassificatie goed)
Dat is het voor de functies.
4 hierboven genoemde parameters reële getallen om te maken. (Dia-draad, Lengte, Dia-Exter, Nb-Turns)
Laten we verder gaan met de relaties:
Voor de duur van de 1e functie:
D1 = Dia-Draad (Afmeting draaddiameter)
d2 = lengte-(3*dia-draad) (zijlengtefunctie)
D3 = D1/NB-spoelen (stappen)
d4 = dia-exter
d5 = 1,5*dia-fil
2e functie:
d6 = dia-fil
d7 = dia-fil (toonhoogte)
3e functie:
d8 = dia-draad
d9 = dia-fil (toonhoogte)
d10 = d5 (lengte spiraalvormige functie)
4e functie:
d11 = lengte
En dat is het. Voor flexibiliteit wijzigt u de lengteparameter in de assemblagebeperkingen.
Dit is wat ik heb kunnen doen, maar er is nog steeds een waarde die ik niet begrijp.
Ik heb een spiraalvormige scan protusie gemaakt. Kenmerken: Variabele toonhoogte, Rechterhand, Op as. Scanprofiel: "zie profielafbeelding scannen" Niet: "Zie grafiek-pas afbeelding" Sectie: 'zie afbeeldingssectie'
Dan zijn hier de relaties: X=(d49-1.9)*2000/20 /*X= FACTOR DIE DE POSITIE VAN DE VEERHOOGTE BEPAALT OP BASIS VAN DE COMPRESSIEVERHOUDING /*(ALS d38=4.6 DAN X=100 EN ALS D38=1.9 DAN X=0. ALS d38=1.35 DAN X=50. \ /*4,6 = VRIJE LENGTE EN 1,9 = LENGTE VAN DE SAMENGEVOEGDE WINDINGEN)