Dus wat ik je kan vertellen is dat het apcsf_9x4.7_geom.txt bestand de volgende informatie bevat:
1e kolom (r/R) Positionering van het vlak (verhouding tussen de locatie van het vlak en de nominale straal van uw helix) 0 is het midden van uw helix en 1 is gelijk aan de punt van het blad
2e kolom (C/R) String van je profiel. Dit is de lengte van je profiel. (Ik weet niet in welke waarde het wordt uitgedrukt)
3e kolom (bèta) Hoek gevormd door het profiel.
In tegenstelling tot wat we eerder dachten, is de stap niet constant op de meeste voorbeelden die in de hierboven genoemde software te zien zijn. Dit is de reden waarom de 3e kolom (bèta) bestaat. De waarde komt niet voort uit een goniometrische berekening, maar uit een functie die ik niet ken.
Ten slotte zou deze informatie u al kunnen helpen om te beginnen met het genereren van een afvlakking in SolidWorks. U kent de locatie van het vlak, de koorde van het profiel en de hoek. Dat is wat je wilde. Wat je misschien mist, zijn de linialen die deze profielen positioneren om een harmonieus blad te vormen...
Ten slotte kunt u met de propscript-software, die ik heb getest, de parameters van een propeller configureren door de code te wijzigen. Het script genereert een SolidWorks-macro om het mes glad te strijken. Ik begrijp het niet goed omdat er relatief weinig commentaar op de code wordt gegeven. Voor mij is het nog steeds een black box... Je moet contact opnemen met de auteur als je in deze richting verder wilt gaan. U kunt voorbeelden van macrocode vinden in de propscript-softwarestructuur. Als u deze code in een SW-macro plakt, kunt u een blade genereren.
Welk script om te plakken is degenen met de rb-extensie als dat is waar het voor is?
Ik heb een test gedaan met een bestand en deze extensie, een groot deel van de tekst is in het rood in de VB macro, blijkbaar is het niet dat of ik ben volledig gedumpt?
Sterker nog, ik weet niet hoe ik gitHub moet gebruiken of in ieder geval de scripts die er zijn.
Geweldig, het werkt goed onder SW 2018, maar met SW 2013 als ik op nieuw klik, crasht het en het irriteert me omdat het met 2013 is dat ik teken, de 2018 wordt alleen gebruikt om alle bestanden te lezen.
In de scripts staan veel gegevens en vooral de gegevens waarmee je het profiel kunt plaatsen ten opzichte van het eerste, de hoek en ook het akkoord dat ook varieert.
Dit zijn de enige gegevens die ik mis en die ik niet kan definiëren.
Ik heb de scripts ontleed en begreep het een beetje, maar om ze aan te passen, het is niet gemakkelijk.
Ik heb het deel over de coördinaten van de verschillende profielen gevonden, gemakkelijk geschreven ;-)
Ik heb ook de positie gelokaliseerd, het is het deel dat zich onderaan het bestand bevindt, het zou de curve zijn die alle punten aan de achterrand vormt, een soort geleidingscurve.
Nu zouden we moeten vinden om het aan te passen aan een ander profiel, ook daar is het niet gemakkelijk...
Ik heb ook een bestand hersteld dat er interessant uitziet dat ik hier heb gekregen
http://www.aerodyndesign.com/PROP_10/PROP_10.htm
Aan de andere kant kan ik het niet doen werkt met Excel 2007, maar het werkt onder 2003, raar ...