Modelowanie części na podstawie innej części

Witam!

Jestem początkującym w solidworks, więc moje pytanie może wydawać się głupie...

Wysłano mi plik krokowy dość złożonej części, nazwijmy go referencją.

Moją misją jest stworzenie elementu, który będzie dokładnie pasował do części referencyjnej (musi pasować do kształtów). Nazwiemy to jedną wtyczką.

Problem polega na tym, że część referencyjna jest dość złożona, z dużą ilością zaokrągleń. Moją pierwszą myślą byłoby wzięcie wszystkich wymiarów części referencyjnej (wiele wymiarów do uwzględnienia) i zastosowanie ich do mojej wtyczki. Ale to rozwiązanie wydaje mi się chwiejne i jestem pewna, że istnieje sposób/narzędzie, aby łatwiej osiągnąć swoje cele.

Więc moje pytanie brzmi: która metoda, Twoim zdaniem, byłaby najbardziej odpowiednia do dokładnego modelowania mojej części wtyczki z pliku kroku referencyjnego?

Z góry dzięki! :)

Witam

A priori można zaprojektować część "wtykową" w zespole z wcześniej wstawioną częścią odniesienia.

1 polubienie

Dziękuję za odpowiedź!

Jak już mówiłem, jestem początkującym użytkownikiem solidworks. Odbyłem krótkie szkolenie z projektowania części i części rysunkowej, ale nie miałem jeszcze okazji zapoznać się z montażem.

Wydawało mi się, że montaż pozwolił mi tylko na złożenie kilku części już zaprojektowanych razem.

Czy możesz mnie oświecić na temat procedury, którą należy zastosować?

Tworzysz zespół, wstawiasz swoją część odniesienia, np.:

następnie w złożeniu: Wstaw-->komponent-->nowa część

Następnie kliknij na płaszczyznę, na której chcesz zbudować swój pierwszy szkic, na przykład czerwoną stronę.

Następnie oprogramowanie tworzy nową część w zespole, a następnie jesteś w trybie projektowania szkicu na klikniętym planie.

Moja rada jest taka, aby od razu zarejestrować swój utwór pod przyzwoitą nazwą.

Następnie można utworzyć szkice z ograniczeniami na części referencyjnej

lub nawet aby odwołać się do swoich funkcji w odniesieniu do niego: