Een onderdeel modelleren, Solidworks

Hallo 

Ik wil graag uw hulp vragen omdat ik een probleem heb met het modelleren van een onderdeel, het is in feite een stapeling gebogen onderdelen die verwijderbaar zijn en worden aangedreven door twee draaipunten (https://www.pinterest.fr/pin/667517976006279519/).

Ik heb een cirkelvormige herhaling geprobeerd , maar de stukken kruisen elkaar en overlappen elkaar niet. Ik heb ook geprobeerd ze een voor een te doen en beperkingen op te leggen, maar ik krijg een groot aantal fouten. 

Bedankt en hoop dat je een oplossing hebt voor mijn kleine probleempje. 

Je moet je stukken 1/1 maken

en leg een as via de assemblage

Maak beperkingen van elk stuk 

via deze as en toevalligheden van gezichten

En het is geregeld 

@+

1 like

Hallo

Je maakt je 1e stuk en vervolgens maak je een familie van dit deel van het aantal onderdelen waaruit je assemblage zal bestaan.

3 likes

Hallo, ik sluit me aan bij Ac cobra 427, de eenvoudigste is een familie van onderdelen.

Vergeet alleen niet wanneer je een rib aanpast om te zeggen dat het voor dit stuk of voor alle varianten is. (een klassieker :) )

Dan zet je in je assemblage een enkel stuk en maak je vervolgens een cirkelvormige repeater.

In dit stadium overlapt het noodzakelijkerwijs, dus het enige dat overblijft is om voor elke herhaling de overeenkomstige variant te selecteren.

1 like

Hallo 

Dankzij jullie drieën heb ik de gedeeltelijke familie geprobeerd, maar zonder succes, ik denk dat het werkt met Excel en ik gebruik gratis Office, dus niet een xls-formaat.

Ik viel terug op het één voor één maken van de stukken en het werkte. Bedankt! 

1 like