Ik gebruik de akoestische modelleringssoftware I SIMPA waarbij ik een structuur in oppervlakken moet importeren.
Omdat oppervlaktemodellering ingewikkeld is op Solidworks (schetsextrusie, planbeheer) voor een beginner ... Ik vraag je of het mogelijk is om een volume te selecteren en alleen de oppervlakken te behouden.
Ik heb het niet over de shell-tool, de dikte moet nul zijn.
Ik maak van deze gelegenheid gebruik om u te vragen of u gemakkelijk een op maat gemaakt gaas kunt maken (in mijn geval kubusvormig)
en als je een gratis software voor het modelleren van oppervlakken kent waar ik een kamer met kubussen erin kan modelleren (zie bijlage)
Ja. Verschillende methoden, maar degene die in uw geval goed werkt, is de 0-offset. Selecteer de volumevlakken en klik (in het oppervlaktemenu) op "offset surface". Stel de afstand in op 0. Verberg of verwijder vervolgens de volumes. Dat is alles.
Je moet het voor elk deel opnieuw doen, maar het gaat snel. Gebruik het selectiefilter (vlak) om sneller te gaan in de selectie.
Weet je, hier ben je op een forum met bijdragers die voornamelijk Solidworks en Catia gebruiken, dus we weten dat het maar een paar minuten duurt om kubussen uit te lijnen die in het oppervlak zijn gemaakt, zoals je noemt. Oppervlakte = wanden zonder volume, d.w.z. zonder dikte.
Pas echter op voor de gevreesde truc van het bestandsformaat dat voor veel problemen zorgt. Ik stel voor dat u uw zoekopdracht baseert op de bestandsindelingen die I SIMPA kan gebruiken, waarbij trapsgewijze conversies worden vermeden. Er is een overvloed aan documentatie over de verschillende bestandsformaten die door I SIMPA kunnen worden gebruikt.
Om je vraag te beantwoorden heb je MeshMixer en anderen, maar hebben ze het exportformaat dat je wilt, zoals Sketchup???
We moeten de volumegroottes verwijderen, niet de functies die met de delete-toets zijn geïmporteerd.
Maar het is ook genoeg om ze te verbergen.
Ik heb net getest, alle gezichten van alle volumes kunnen worden geselecteerd (met gezichtsfilter ingeschakeld en selectievenster). Het is niet nodig om volume voor volume te doen, zoals ik hierboven al zei.
Met behulp van de door @soring voorgestelde methode voor offset-oppervlak is een andere manier om oppervlakken te isoleren het selecteren van alle polygoonlichamen, met de rechtermuisknop op het contextmenu te klikken en vervolgens de optie Invoegen in nieuw onderdeel te selecteren. Voordeel: Alleen geselecteerde polygoonlichamen worden geëxporteerd, wat uw doel is. Nadeel: in het geëxporteerde bestand gaat de aanmaaklogica verloren en zullen de daaropvolgende wijzigingen niet eenvoudig zijn.
Aangezien de objecten die je maakt parallellepipedum zijn, denk ik dat de gemakkelijkste manier zou zijn om rechtstreeks met de polygoonfuncties in SolidWorks te werken. Het bijgevoegde bestand geeft u een proces van het genereren van een paar "kubussen", met behulp van een enkele schets en verschillende extrusies, met verschillende offsets en lengtes. Nadeel: bij extrusies ontstaan "buizen" aan het oppervlak, die vervolgens aan de uiteinden moeten worden afgesloten met vlakke oppervlakken... Vriendelijke groeten
Het is oké, ik heb wel een oppervlaktestructuur (denk ik tenminste) \o/
Nou, ik heb nog steeds problemen op I SIMPA:( Maar het is niet jouw schuld.
Kortom, hij zegt dat sommige vlakken elkaar kruisen (de machine en de grond), ondanks het feit dat ik het heb geprobeerd door de onderkant van de machines te verwijderen...
Dus ik heb een snelle vraag, zou het kunnen dat de voorkant van een machine door de grond gaat als ik het oppervlak beperk met de buitenkant van de vloer?