Modellering van betonnen trappen met 3D-laseronderzoek

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar ontwerpadvies, ik moet een leuning maken voor een betonnen trap die 1/4 keer in bocht draait, mijn baas heeft elke trede met een laser opgetild en ik eindig met een 3D-curve. Hoe ga ik te werk om de trap na te maken en daarna een leuning te maken. 

Dank u voor uw advies

Hallo

Je zult moeten beginnen met het maken van de ronding van de bodem om het steunoppervlak te maken en het vervolgens extruderen / het oppervlak meer dan 100 mm dikker maken, het is voldoende om een idee te hebben van de reling.

Aan de andere kant , als je de hele trap opnieuw moet doen, had je de ronding eronder nodig gehad (in ieder geval) en de ronding van de treden tegen de muur, die de richting van elke trede aangeeft.

Houd er rekening mee dat er ook 2 treden moeten worden vernieuwd vanwege het tijdelijke hekwerk.

Wees voorzichtig bij het lezen, de punten zijn verbonden door lijnen en niet door rondingen, dus je zult ook de "echte" kromming moeten nabootsen. (verwijdering van materiaal door de weergave hierboven zou een keuze zijn)

Hier is of het kan helpen om mee te beginnen. ;)

4 likes

Hallo

U kunt uw 3D-schets die met de scan is verkregen, indienen.

Door een bocht door de uiterste punten te laten gaan (spline-functie), krijgt u de gereproduceerde look en projecteert u, zoals het vorige antwoord u informeert, de verschillende stappen in één richting (naar de muur en horizontaal).

De tussenliggende toegang tot de overloop is minder eenvoudig, maar er is geen vangrail, geen probleem.

Misschien ondersteuning bieden voor het geheel (tussenpilaar), trapopgang, aangrenzende hellingbaan, geen verbinding met de muur van het huis?

Voor de twee delen (boven (met de treden) en onder (kromming van de betonbekisting) gebruik van de offset van de eerste 3D spline.

Ik heb een document over leuningen, zie de link.

Succes!

Standaard trapleuning + pdf   in een zoekmachine.

1 like

Bedankt voor je advies! Ik zal een foto van het eindresultaat op deze post voor je plaatsen!

1 like

ah ba hier ziet het er iets uit wat dit nummer :)

Met plezier voor de uiteindelijke foto:)

Start van de productie vandaag!

Bedankt voor je advies!

4 likes

Het valt niet te ontkennen, het verandert:)

In het gebogen deel mag het geen katoen zijn om te maken.

Bedankt voor je feedback.

Hallo

Het resultaat is interessant, goed gedaan!

bedankt voor de 3D-weergave.

Zoals beloofd, hier is de reling die vandaag is opgezet! 

5 likes

Het doet het heel goed....; -)

Ontzagwekkend 

@+;-)

1 like

Geweldig, bedankt voor het delen van de verschillende stappen met ons.

2 likes

Bedankt voor je feedback, is dat meer gezichtsverscheurend zo:)

Goed gedaan

@+

1 like

Hallo

mooi werk,