Ik heb een paar uur geworsteld om een lamp te modelleren die mijn vrouw wil dat ik maak, maar ik zit vast aan het ontwerp om mijn ribben te krijgen.
Bij het trapeziumvormige ontwerp zijn de 2 armen 4° naar de binnenkant van het trapezium gericht. Vervolgens wordt de trapeze zelf 10° naar voren gekanteld.
Het is voor mij onmogelijk om de sneden van de houten schoenplaatjes voor de onderkant van het trapezium te modelleren.
De schoenplaatjes hebben afmetingen van 30x30mm bij een hoogte van 1400mm. De onderste dwarsbalk is 300 mm lang.
Ik denk dat ik me slecht heb uitgedrukt. De gelaste monteur volgt gewoon de schets zonder me de secties te geven die betrekking hebben op de positionering van de schoenplaatjes ten opzichte van de grond.
In de bijlagen die ik bij post 1 heb toegevoegd, is het veelzeggender.
Maar ik kan de dwarsbalk niet aan de schoenplaat monteren. Omdat ik de schets niet kan tekenen voor het verwijderen van materiaal.
De beelden spreken beter. Ik kan maar één kant beperken bij het monteren. Voor de andere 2 kanten niets aan te doen, ik heb een vertraging maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
Goedenavond, Na verschillende tests denk ik dat de schoenplaatjes niet allemaal dezelfde vorm hebben, vooral de buitenste staanders
om tot iets te komen dat bijna goed is.... Ik heb de 2T's en de centrale dwarsbalk in vierkant gemaakt (3 schetsen, onderste vlak + offset vlak van het onderste vlak en dan 3D schets)
En om de diagonale parallepip aan de overkant te verbinden, plaatste ik rechthoekige die op de hoek speelden.
De gelaste monteur volgt niet alleen de schetsen, maar stelt je in staat om de houten compacts met de sneden te hebben, ik zou je mijn ifchier pushen, maar ik ben in SW2016 en niet jij a priori.
Probeer het, je zult zien dat je binnen 5 minuten je schoenplaatjes met de juiste sneden hebt, volg de tutorials over het gelaste mechanisme als je er nog nooit een hebt gedaan.
Ik ben het met je eens voor de lage en hoge dwarsbalken, maar als het gelaste mechanisme eenmaal is verkregen met de juiste sneden, hoef je alleen maar het extra materiaal op deze 2 delen "toe te voegen", nou dat vind ik het gemakkelijkst.