Modelleren van een vloeistof tussen twee rubberen enveloppen

Hallo allemaal

Dus hier is mijn ietwat complexe probleem, ik bestudeer momenteel een basketbal genaamd de TARMAK en ik probeer het te simuleren op SolidWorks, het bevat twee lagen rubber met een vloeistof tussen deze twee enveloppen. Het is geen water, het is meestal een stof die meer de consistentie van honing heeft, ook al is het minder vloeibaar, kortom... Ik zou deze vloeistof heel graag willen simuleren in een weerstandsanalyse van materialen tegen de komst van een scherp object om te zien hoe het zich gedraagt.

Ik heb dus 2 problemen, hoe deze vloeistof op een realistische manier te modelleren en vooral hoe ik de werking van een spijker kan simuleren die bijvoorbeeld deze ballon komt maken en dus de uitgang van de vloeistof uit de ballon (voor deflatie is x te verwaarlozen)

Ik weet dat dit een complexe kwestie is, maar ik weet dat u experts bent ;) Dus daar heb je het, in ieder geval bedankt aan degenen die de sympathie zullen hebben om me te helpen

PS: Ik kan geen andere software gebruiken dan SW

Hallo

Met solidworks zie je alleen de stromingssimulatiemodule... Maar het wordt betaald naast solidworks.

Er is floxpress, maar simuleert alleen water en lucht met weinig parameters (inlaattemperatuur, druk of debiet). Het verkregen resultaat is alleen het snelheids- en stromingsprofiel. 

Zoek voor een andere viscositeit naar een aantal reynolds, drukdruppels of warmteoverdrachten, alleen stromingssimulatie helpt je...

http://www.solidworks.fr/sw/products/simulation/flow-simulation.htm

Succes

1 like

ONBESCHEIDEN MENING onmogelijk via solidworks (sorry) ;)

Je hebt 2 lagen rubber

tussen deze lagen een gel als ik het goed begreep

En in + wil je een spijker simuleren die een dikte van rubber doorboort

om de gel te zien weglopen

al als je wilt dat de gel vloeit

Het is net als de tube tandpasta, de interne druk moet hoger zijn dan de externe druk

Ik wens je veel moed

als het nodig is, wil ik leren en begrijpen 

@+

2 likes

Allereerst dank ik u voor uw antwoorden en uw aandacht,

Het is inderdaad vrij moeilijk met Soldiworks, dus ik werd Catia aanbevolen om het te doen, wat een completere software is, dus het zal voor volgend jaar zijn dat ik zoiets zal doen. :D

Nogmaals bedankt, het is leuk om je antwoorden te zien.

1 like