Ik ben op zoek naar een model dat mijn kamer in de ruimte zal volgen. Ik heb moeite met de functie "veegmateriaalverwijdering", maar ik kan niet teruggaan naar wat ik wil. Als voorbeeld heb ik aan één kant van mijn boek twee met elkaar verbonden bogen getekend, en ik zou mijn blok met deze lijst willen "hollen", bijvoorbeeld door een boog van een cirkel te volgen.
We hebben de berichten/foutmeldingen die je hebt nodig.
Het verwijderen van geveegd materiaal is geen bijzonder veeleisende functie, het is alleen nodig dat het einde van het traject zich in het vlak van de sectie bevindt, dat de sectie schoon is (wees voorzichtig met raakcirkels, werkt deze sectie voor een basisextrusie?).
Met de veegfunctie gaat het vanzelf, je selecteert je profielschets en stopt deze vervolgens. Als je een schets maakt voor het traject, moet deze in ruwe lijn zijn en niet in constructielijn.
Als je complexere vormen hebt, heb je ook een optie voor materiaalverwijdering-Smoothing, je moet de constructielijn controleren nadat je je baan hebt geselecteerd.
Van je schermafbeelding heb je alleen een schets die de vorm weergeeft die moet worden verwijderd, maar geen schets voor het traject.
In het eenvoudige geval dat het pad zich op hetzelfde vlak bevindt, hoeft u alleen maar een schets te maken en alle entiteiten waarin u geïnteresseerd bent te converteren .
Dan hoef je in de functie alleen maar de 2 schetsen te selecteren die je wilt, 1 voor het traject en één voor de vorm (gieten)
En na bestudering van het stefbeno-model is er hetzelfde probleem: in feite, wanneer het het einde van zijn baan bereikt, loopt de sectie niet evenwijdig aan het vlak.
Het is normaal dat je het niet kunt, je traject staat niet loodrecht op je traject en in dit specifieke geval moet je ook de ledematen verlengen met lijnen.
Aan het begin van dit nieuwe traject moet je een plan maken door het einde en het traject te selecteren (het einde van de regel die je hebt toegevoegd) En pas dan kun je je "routertool" toevoegen
Als je schets begon met een rechte lijn loodrecht op je gereedschapsschets, zou het hebben gewerkt zonder iets toe te voegen
Ik heb net de test gedaan onder SW2018, uiteraard is het niet nodig om de curve die het zelf beheert uit te breiden. Maar dit zou niet het geval moeten zijn voor oudere versies.
Maar in ieder geval moet je gereedschapsschets loodrecht staan, anders geeft hij de werkelijkheid niet weer.
Hallo, bedankt voor al deze verduidelijkingen! Ondanks alles heb ik de indruk dat de 2015 versie heel anders is dan jouw 2018 versie
Wat is de routertool? Ik begin gewoon met een "vorm"-schets, dan nog een "traject"-schets. Ik moet kiezen voor "draai langs het traject" om iets drinkbaars te krijgen, en nergens de uitlijningsoptie...
Hier is het document, als je een kijkje kunt nemen. Bedankt voor je hulp!
Om dit te doen, hoef je alleen maar een half stuk te maken en dan, na het uitvoeren van je Material Removal-Sweep, maak je een symmetrie van het lichaam. Dit voorkomt dat de twee functies van Material Removal-Scan elkaar overlappen.
Ja, je methode werkt goed, of door de volledige cirkel als traject te nemen, lijkt het de software minder te verstoren, en eindigt het zoals het hoort op mijn gezicht! Bedankt voor je hulp;)