Modelleren van een gepolsterd plaatwerk

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een kussenjas of dample jas op SW, en ik zie echt niet hoe ik het moet aanpakken, het zou een kegel van Ø 600 en 114 en ht 350 bedekken... 

Een grote dank aan degenen die me enkele tips zullen geven om vooruit te komen...

Hallo

Waarom probeer je het niet met een textuur?

cb0375376bbb66dad4d502cf137f3230--plates-pillows.jpg
3 likes

Als het alleen voor de weergave is, ga dan door de texturen zoals @fred17100 suggereert.

Als je echt een gedetailleerd model nodig hebt, wordt het ingewikkeld en GT22 met zijn beheersing van het oppervlak zal ons een methode kunnen geven waarvan hij het geheim heeft, maar afhankelijk van de grootte van het quiltgaas, ben ik bang dat je machine om genade zal vragen...

4 likes

Hallo @  thibcapelli 

Heeft u in ieder geval een afbeelding van het type quilten (vierkant, ruit, rechthoekig etc.....)

en de zijkanten die je wilt voor het stikken en de dikte van plaatwerk

+ op een kegel denk ik dat het een afnemende maat zou nemen

@+;-)

2 likes

Hello@Thib

Als je de 2019-versie hebt, gebruik dan gewoon de 3D-textuurfunctie en je krijgt je deel in reliëf, dus bijvoorbeeld 3D-printbaar. Het is inderdaad 3D en niet het in kaart brengen van een beeld zoals bij de weergave van draden bijvoorbeeld.

Vriendelijke groeten

- zie de bijlage

2019-12-17_12_35_15-nouveautes_solidworks_2019_episode_4_8_-_youtube.jpg
1 like

Hallo, dit is een plaat gelast door laspluggen op een kegel, het is een koelsysteem. Gaten Ø14.Résultat de recherche d'images pour "tole matelassée"r

Een betere uitleg is voor mij noodzakelijk

om u te kunnen helpen

@+

Ben! Uh! Zoals we zouden zeggen @gt22 een extra uitleg ons graag een migraine  zou besparen ;-)   kun je moeite doen om te beschrijven of een crobard uit de vrije hand

Wat ik begrijp is dat uw plaatwerk in de winkel wordt gekocht. Als het plat blijft nadat het op uw kegel is gelast, betekent dit dat het stukken plaatwerk zijn die op de kegel zijn gelast, in dit geval heeft u alleen een in kaart gebrachte afbeelding nodig.

Aan de andere kant, als u rekening wilt houden met het reliëf voor uw doplas, is de eenvoudigste manier om een vormgereedschap te maken om uw reliëf precies op de plaats van de las te hebben of om de reliëffunctie te gebruiken, aangezien de vorm niet ingewikkeld is.

Geef ons het adres van uw foto STP en is dit het soort plaatwerk dat u wilt maken

Kort! We zijn als een kapotte vrachtwagen, verdwaald in appels om je te helpen.

1 like

Wat mij verrast is de +

Het is op elk station voor een koelsysteem 

Koeling van wat waarom

Het benodigde vermogen

enz.....

Goedenavond GT22

Kijk hier eens naar, maar vooral wat het kan doen op een kegel

2 likes

Goedenavond  Zozo_mp, dat is het precies! 15/10e dik plaatstaal in 304L roestvrij staal gebruikt om een melkopslagtank te koelen (100 liter bij 4°C).

Het plaatwerk wordt niet in de winkels gekocht, het wordt met een laser gesneden, vervolgens op de tank gelast en uiteindelijk gehydroformeerd om daglicht (meer dan 5 mm) tussen de twee platen te creëren. 

Hallo Thib

Ik ben aan het kijken hoe ik het moet doen zoals de bijgevoegde  afbeelding ;-)

Ik ben op zoek naar een eenvoudige oplossing zonder het oppervlak te gebruiken.

Tot ziens ;-)

Ik hou van gezelschappen die zulk meesterschap bereiken en zoals de dj'eunss zeggen: daar! Ik vind het echt geweldig

2019-12-18_11_09_25-solidworks_premium_2019_sp1.0_-_tole_a_coussins.sldprt.jpg
1 like

Een stuk in deze stijl ?

Doorsnede weergave

na een paar pogingen niet zo eenvoudig ;-(

@+ ;-)

4 likes

Bravo  @gt22 je geluk hebt ;-)

Hier is mijn magere bijdrage gemaakt zonder oppervlak, maar ik mis enkele elementen.

Ik denk dat het eenvoudigst, als de plaatwerkfuncties het toelaten, is om het stempelgereedschap (in de gereedschapskist) te gebruiken door te werken aan de kegelflank afgevlakt en vervolgens opnieuw te formatteren. Om uw leven gemakkelijker te maken, moet u helften (of derden) van kegelpersen maken en ze vervolgens in elkaar zetten.

Wat we niet weten, is of het is om helemaal naar de Europarlementariër te gaan of dat het is om een mooie presentatie te maken.

Vriendelijke groeten

2019-12-18_19_23_42-solidworks_premium_2019_sp1.0_-_tole_matelassee_v1___zzmp_test2.jpg
4 likes

Hallo gt22, ja dat is het precies, heb je het in het oppervlak of in plaatwerk gedaan??  

Kunt u mij vertellen hoe ik verder moet gaan??  

In volume bij de start 

om ponsen te modelleren 

na het herstellen van het buitenoppervlak en verdikking 

om binnen de limieten te blijven met betrekking tot de vereiste afmetingen

@+

2 likes

Goedenavond @GT22

Betekent dit dat er geen revisie komt voor de Europarlementariër?

Vriendelijke groeten

PS: @Thib zou moeten specificeren wat hij wil voor de MEP (alleen 3D of ook afvlakken omdat hij lasersnijden van plaatwerk doet.)

Hoi @ Zozo 

op dit moment heb ik alleen de 3 D gemaakt

en nog steeds vind ik het eigenlijk niet leuk + dan dat

aangezien het onderdeel moet worden gemaakt via thermovormen

Dus hoe maak je dit soort onderdelen

Het lijkt mij dat thermovormen stroomafwaarts van de doplassen moet worden gedaan

Dus voor de tekening

Maak een 1/2 mm offset-conus

Las de pluggen 

door te proberen een evenwicht van afwijking te respecteren

Minimaal plaatwerk 

en na het thermovormen tussen de vellen 

Tenzij ik niets begrijp van het gestelde probleem

@+

1 like

Hallo @gt 22

Het is geen thermovormen, maar een techniek die vergelijkbaar is met hydrovormen, in gewoon Engels, je last twee platen aan elkaar aan de periferie, en in ons geval last je bovendien cirkelvormige gebieden (een beetje alsof je puntlassen tussen de twee platen), dan stuur je perslucht onder druk van N staven en je plaatwerk zwelt op onder de druk. Maar waar het @thib bedrijf geluk heeft, is dat alleen de buitenplaat vervormd moet zijn. De toespeling op de matras is dat er in het verleden een katoenen band was die de twee zijden van de matras verbond en deze karakteristieke vorm gaf met deze kleine holtes om de 40 tot 50 cm aan de oude matrassen.

Wat is het nut van zo'n montage en nou ja, als je eenmaal de lucht hebt verwijderd en daarom heb je een tank met een binnenenvelop die de melk bevat en ondertussen laat je met het tweede vel een koelvloeistof circuleren om de melk op 4° te houden. Zo heb je een maximaal uitwisselingsoppervlak  tussen het binnenvel en de melk. De lichte circulatie van melk gebeurt door warmtegeleiding tussen de koude gebieden en de gebieden die moeten opwarmen. Het mooie is dat als de melk moet worden verwarmd, deze alleen van buitenaf kan komen en aangezien het de buitenkant is die koud is, kan de melk niet opwarmen zolang de afgekoelde vloeistof tussen de twee vellen circuleert. Dus in plaats van je tank te isoleren en er een wisselaar in te plaatsen om de melk te koelen (wat veel hygiëne- en reinigingsproblemen met zich meebrengt), heb je een lege tank en een gekoelde envelop.

Wouala!

2 likes

Ja, ik heb het goed begrepen 

maar toch nog wat extra info

Fout tussen de term thermo en hygro ;-(

maar het is dit principe dat ik had begrepen

met de paar neuronen die ik nog heb ;-)

Ik denk dat ze moeten spelen

via platen van verschillende diktes 

De dikte van de tank moet naar mijn mening groter zijn

@+;-)

1 like