SolidWorks Onderhoud Verandering

Hoi allemaal

Ik heb zojuist een e-mail ontvangen waarin staat dat de voorwaarden voor het verlengen van het onderhoud van uw SOLIDWORKS-software per 1 januari 2016 zullen wijzigen. 

Iemand meer informatie?

4 likes

Ik heb hier net een artikel gevonden:

http://www.solidsmack.com/cad/the-new-solidworks-subscription-late-policy-and-how-to-avoid-it/

1 like

OUoh ouoh ouoh interessant onderwerp!

2 likes

Misschien kan Axemble een beetje licht werpen op het onderwerp....

1 like

Hooo, ongeveer, als ik het goed begrijp. 

Door een solidworks 2011 te hebben en over te stappen op een solidworks 2015, zal ik 4 jaar licenties/updates moeten betalen + die van het lopende jaar.

Gash, het zal mensen nog minder motiveren om van versie te veranderen als ze al te laat zijn :S

2 likes

Volgens de site zijn 95% van de klanten industriëlen die hun licenties al elk jaar vernieuwen, dus het zou een verschil maken voor de resterende 5% als coin37coin :).

Maar ik denk dat dit bespreekbaar is met de reseller die een deel van deze kosten voor zijn rekening kan nemen

1 like

Na contact te hebben opgenomen met Axemble.

Dit zijn de verlengingen van licenties die niet meer onder een onderhoudscontract vallen.

Bij het hervatten van het onderhoud:

• VOOR:
    • Inruilkosten
    • Onderhoudskosten van het jaar
  • VANAF NU:
    • Kosten van verlengingen voor alle jaren die zonder onderhoud zijn doorgebracht
    • Onderhoudskosten van het jaar

Dus bijvoorbeeld:

Als je al vier jaar een onderhoudsvrije SW-licentie hebt. U betaalt de onderhoudsprijs x 5. (4 jaar te laat en het lopende jaar)

Reden:

Beperk licentieverlengingen zonder jaarlijks onderhoud.

3 likes

Haha, ik ben in zekere zin een zeldzaamheid door deel uit te maken van de 5% ... Ja, nou, het enige wat ik nu hoef te doen is het management bang te maken. Misschien kan ik EINDELIJK een nieuwe versie hebben

(om nog maar te zwijgen van het feit dat wanneer u nu van pc verandert, u niet eens het onderhoud kunt hebben dat is gedaan. Te oud, niet op voorraad gehouden. Wat geluk ;) )

3 likes

Coin37coin, je moet nog meer dan 2 maanden schilderen om te updaten naar SolidWorks 2016 tegen de huidige prijs!

2 likes

En ik had geen tijd om het hele artikel in het Engels te lezen dat ik heb gepost, maar ze zeggen:

"hoe het te vermijden" = hoe het te vermijden.

Heb je aanknopingspunten?

Ja ik weet het, dit is precies het rapport dat ik zojuist PL heb ingediend.

Ik denk dat om het te vermijden, er geen 36-oplossing is, doe het voor januari! :S ....  

Een andere manier is om te besluiten om advitam in de huidige versie te blijven (maar hey, het zal leuk zijn om over 10 jaar de achterstallige betalingen te betalen)

Of anders, om deel uit te maken van een grote groep. Zorg dat er werkplekken in beschikbaar komen (hallo crisis!) en vraag om de licenties en dus de onderhoudshistorie te herstellen.

1 like

Of gewoon een nieuwe licentie gekocht zonder onderhoud.

Dit belet a priori niet om de oude versies te behouden.

Het is een berekening die moet worden gemaakt tussen de kosten van onderhoud en de kosten van een nieuwe licentie.

3 likes

@stefbeno: het staat aan het begin van het artikel in het Engels:

"tot de kosten van een nieuwe licentie." => "binnen de limiet van de prijs van een nieuwe licentie"

Gelukkig trouwens!

2 likes

Ik zit in een klein BE, we hebben 2 licenties die we iets meer dan een jaar geleden hebben gekocht. Oorspronkelijk hebben we getwijfeld met inventor (wat ik nu 9 jaar doe) en hebben we voor solidworks gekozen omdat het onderhoudsbeleid zuinig was door bijvoorbeeld de software elke 3-4 jaar te updaten.

Kortom, met deze beleidswijziging zet het voor ons veel vraagtekens bij ons. Naar mijn mening is het ruim  5% van de vloot die geen onderhoud heeft, en het is een goede manier om onderhoud te forceren.

Ik heb het gevoel dat het "contract" dat ik met solidworks heb gesloten toen ik mijn licenties kocht, zonder mijn toestemming is gewijzigd.

Ik vind dit beleid echt heel, heel beperkt... Maar wat te doen?

2 likes

Goed allemaal,

Een andere oplossing, overstappen naar een andere CAD-software....

Over dit, weet iemand van een software van hetzelfde niveau als SW, waarvan ze geen versie uit te brengen

elk jaar, en waarvan de onderhoudsomstandigheden niet in een slechte ???

2 likes

Ik zag dat Anna Wood, die een invloedrijke blog had over SolidWorks, nu overstapt naar OnShape:

https://twitter.com/solidmuse/status/629009376825585665

Er is een gratis versie:

https://www.onshape.com/

En a priori import en export zijn compatibel met SolidWorks.

1 like

Samenvattend:

Het updaten van een licentie kan oplopen tot de prijs van een nieuwe licentie: vroeger moest u betalen voor een vaste update, nu moet u deze prijs voor elke versie betalen, zelfs als u ze niet hebt gebruikt (wat overeenkomt met de kosten van jaarlijks onderhoud): van 2011 naar 2015 kosten bijna 4 keer meer dan voorheen (de maximale kosten zijn de prijs van een nieuwe licentie).

Er is geen oplossing om dit te voorkomen. Het advies van de link die ik heb gepost:

http://www.solidsmack.com/cad/the-new-solidworks-subscription-late-policy-and-how-to-avoid-it/

Budgetonderhoud door de kosten te beïnvloeden op projecten die aan de klant worden verkocht, of over te schakelen naar een andere CAD-oplossing, ze bieden: Rhino, SketchUp, Autodesk Fusion 360 en Onshape...

SketchUp heeft een vaste prijs en updates zijn gratis. Rhino heeft geen onderhoudskosten. Fusion 360 en Onshape blijven werken zolang je betaalt voor het maandelijkse abonnement...

1 like

Het is echt verbazingwekkend hoeveel mensen deel uitmaken van de 5% die niet betalen voor hun jaarlijkse onderhoud....

Vreemd genoeg zullen de resultaten van SW volgend jaar met 20 tot 30% groeien... (die van axemble en andere resellers ook denk ik).

We hebben één licentie in onderhoud voor elke 5 die niet worden onderhouden. Jaarlijks gebruik van de hotline: maximaal 5 tot 10 keer (en bovendien is het in 80% van de gevallen pure en harde bugrapportage zonder enige oplossing). We zijn al aardig om er een te onderhouden gezien het gebrek aan gebruik van de hotline. Als we al onze licenties in onderhoud zouden nemen, zouden SW en Axemble hun omzet met 500% zien stijgen zonder extra werk te leveren....

We gaan dus minimaal 4 of 5 jaar wachten met het terugkopen van licenties als er promoties zijn (waarom zou je de oude weer in onderhoud nemen: het zou evenveel kosten, of zelfs meer). Neem op dit moment contact met me op als je aan een oude SW-licentie wilt werken ;-)

En over 5 jaar zullen we ook de software veranderen (aangezien de parameter voor licentiekosten niet langer een voordeel zal zijn voor SW, zal alleen het herstel van de bestaande zijn).

Welkom in een cash cow wereld (Draftsight wordt betaald kort nadat SW meer dan 50% van de Autocad-markt heeft opgegeten)

Stel je de verontwaardiging voor als Volkswagen hetzelfde zou doen: 'oh maar meneer, u heeft vorig jaar uw olieverversing van het net gedaan: dit jaar kost uw service het dubbele'

Het laat ook zien dat SW niet langer zo verknoeid is om te innoveren dat gebruikers bereid zijn elk jaar te betalen om de nieuwste versie te hebben. In de meeste gevallen hebben we recht op een winst van 2 muisklikken op een functie, 1 bug opgelost voor 2 nieuwe en toegang tot nieuwe tools die niemand gebruikt (wie gebruikt er echt solidworks costing of solidworks duurzaamheid: de groene touch van SW ????)

2 likes

Hallo

Ik was van plan om het onderhoud van onze 5 licenties op te schorten, maar als ik dit artikel zie, denk ik erover om van software te veranderen.

Mijn vorige bedrijf werkte met Missler's TopSolid en het werkte redelijk goed en ik denk voor minder...