Wijziging van het projectietype ( VS - Europa )

Hallo
Ik wil het type projectie veranderen omdat mijn tekeningen momenteel worden geprojecteerd volgens de Amerikaanse standaard in plaats van naar de Europese standaard. Ik heb bedacht hoe ik het in de tekening kan veranderen, maar niet hoe ik de instellingen moet wijzigen, dus ik hoef het in de toekomst niet meer te veranderen.
Weet iemand waar ik deze instelling permanent kan wijzigen in de basiskaart of de software?

Mathieu Zsambokrethy.

Hallo en welkom op het forum.

Open de tekeningssjabloon, breng uw wijzigingen aan in de projectie en eventueel andere eigenschappen van het document en sla het document vervolgens op.
Ik raad aan om de meegeleverde standaardsjablonen intact te houden en een nieuwe locatie in te stellen voor nieuwe sjablonen:
Een model maken - 2022 - SOLIDWORKS Help
SOLIDWORKS Standaard Sjabloon Locatie & Instellingen (javelin-tech.com)

4 likes

Ik denk niet dat het probleem voortkomt uit de locatie van de basiskaart, want als ik het alleen open zonder een kamer, is het standaard in de Europese standaard, terwijl als ik een kamer open om het in plan te zetten, de MEP standaard in de Amerikaanse standaard is. Ik begrijp niet waarom wanneer ik een achtergrond op 2 verschillende manieren open, de standaardinstellingen niet hetzelfde zijn. Het is een achtergrondkaart die ik zelf heb getekend door de Creo-standaard van het bedrijf te kopiëren.

Hallo
Deze parameter is niet gekoppeld aan de basiskaart, maar aan het documentsjabloon (drwdot).
Voor het probleem bij het maken van een plan vanuit een kamer, het kan zijn dat het niet hetzelfde bestand aanroept en dat u zich daarom op een andere instelling bevindt.
Je moet kijken waar het pad naar de documentsjablonen naar verwijst en of alle plansjablonen correct zijn ingesteld qua aanzichtprojecties.
Als er een probleem is met het model, moet u de eigenschappenopties van het blad instellen om het in te stellen op het type Europrojectie en vervolgens de doc-sjabloon opslaan.

4 likes

Voor een tekening zijn er 3 lagen:

1. Het Plandocument (.slddrw)
  2. De basiskaart (.slddrt)
  3. De huidstandaard (.sldstd)

De sjabloon bevat deze 3 elementen. Wanneer u een laag uitcheckt van een ander bedrijf waarin u wilt inchecken, blijft de documentlaag staan, maar kunt u vervolgens uw basiskaart en uw eigen inpakstandaard opnieuw laden.

Volg de opmerking van @Cyril_f en je zou je probleem moeten oplossen.

4 likes

Ik heb het type projectie gewijzigd en opgeslagen zoals u hebt geadviseerd. Als ik de basiskaart open en het stuk selecteer, dan is de projectie goed, maar als ik een tekening van 3D wil maken, is het in USA projectie. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de projectie in alle gevallen voldoet aan de Europese norm?

Hallo;

In de eigenschap van het werkblad (klik met de rechtermuisknop op een leeg gebied van uw tekening):

Vriendelijke groeten.

2 likes

@Maclane ik denk dat het al klaar is :wink:
@MATHIEU_ZSAMBOKRETHY, moet u in de algemene opties kijken of de standaardsjablonen zijn ingesteld op uw documentsjablonen:

2 likes

Ik heb inderdaad al de @Maclane techniek geprobeerd, het werkt, maar het vereist dat ik deze manipulatie bij elk lid van het Europees Parlement opnieuw doe.
@Cyril_f Ik heb maar één keuze in dit gedeelte en het lost het probleem niet op.

De techniek van het overschakelen van de eigenschappen van het tekenblad in verband met een goede back-up van uw modellen (zie repopnses @Silver_Surfer) zou uw volgende (alleen de nieuwe) tekeningen in de juiste projectie moeten vergrendelen...
Als u echter de projectie op een lay-out wijzigt, behoudt de lay-out deze eigenschap (de projectie wordt dan opgeslagen in het *.slddrw-bestand).

Zorg er ook voor dat u naar uw achtergrondplannen verwijst:
(*.slddrt bestanden)
image
(in aanvulling op de locatie die door @Cyril_f wordt gegeven:
9adc933f1b885174db7c7659240dff9a8323fc69_2_690x466

En vermijd het gebruik van die van Solidworks (geldig voor tekenmodellen, maar vooral voor bestandslocaties... maak een aangepaste map buiten de Solidworks-installatie.)

Opmerking: Als u uw probleem ooit oplost: Vergeet niet om uw Solidworks-instellingen op te slaan.

4 likes

Het is perfect, het loste mijn probleem op, bedankt voor je hulp Cyril.f, Maclane, Silver_Surfer.