Een slimme component bewerken

Hallo

Ik heb een slimme component gemaakt op een object dat schroeven, diode-afstandhouders importeert... en een boorfunctie, alles werkt goed, maar ik realiseerde me dat een gat te dicht bij een diode zat en daar doet zich mijn probleem voor, onmogelijk om het gat te verplaatsen, op de basisassemblage bij het maken van de slimme component zet ik hem op de nieuw gekozen plaats maar zodra ik om de functie vraag op een ander onderdeel, blijft het boren op Het startpunt, ik heb geprobeerd de functie meerdere keren opnieuw uit te voeren, maar er verandert niets.

Misschien is het een manipulatie die ik oversla omdat ik helemaal niet zie waarom het niet werkt.

Vriendelijke groeten

Stéphane

Hallo

gewoon om te begrijpen!

Wordt het gat gemaakt in een deel van een subassemblage of maakt u het gat direct in de ASM?

Vriendelijke groeten

PS: welke versie van SW????

Hallo

Het gat wordt gemaakt in de assemblage en vervolgens verwijder ik alle relaties met de andere onderdelen. Ik gebruik solidworks 2019 SP2 (de volgende keer wacht ik voordat ik een update doe :-)  )

Na verschillende pogingen is de enige oplossing die ik heb gevonden, het onderdeel dat de gaten krijgt opnieuw te doen en mijn slimme onderdeel opnieuw te maken....... zo werkt het, maar het veranderen van de locatie van het gat nee, ik moet elke keer een nieuw stuk maken als ik de positie van een gat wil veranderen....