Hallo, ik ben op zoek naar een oplossing om de beperkingen die worden toegeschreven aan een gelast mechanisch profiel niet te verliezen wanneer ik dit profiel verander.
Is er een methode?
Dank u voor uw hulp.
Frédéric
Hallo, ik ben op zoek naar een oplossing om de beperkingen die worden toegeschreven aan een gelast mechanisch profiel niet te verliezen wanneer ik dit profiel verander.
Is er een methode?
Dank u voor uw hulp.
Frédéric
Hallo
Ik denk niet dat er een oplossing is om de beperkingen te behouden, omdat de verandering van profiel een nieuw lichaam creëert, en voor SolidWorks zijn het niet langer dezelfde entiteiten!
De enige oplossing zou zijn om de profielschets te wijzigen zonder lijnen te wissen, maar alleen de afmetingen te wijzigen om hetzelfde lichaam te behouden.
Welke beperkingen zijn er? Ik weet niet zeker of ik ze allemaal begreep...^^
Ik denk dat dit de beperkingen zijn van een assemblage die een onderdeel met een mechanisch gelast profiel gebruikt.
In dit geval nee, tenzij het profiel door blik verandert, in dit geval kun je een schetsconversie uitvoeren, maar alleen als het een diameter is die verandert of wat dan ook.
Als je bijvoorbeeld begint met een IPN-ijzer en eindigt op een U-ijzer, is het dood.
Voor welk project moet je dit doen?
Hallo
Ik bevestig dat DSL niet mogelijk is.
Succes.
En door te prutsen met een beperking op de schets?
Aan de andere kant werkt het niet als je te lassen onderdelen op het chassis plaatst
De beperkingen volgen zolang uw schetsen dezelfde interne ID hebben, d.w.z. hetzelfde bestand aan de oorsprong van uw hele bibliotheek, waar er tussen 2 profielen alleen variaties in afmetingen zijn, maar altijd met dezelfde segmenten.
Deze tutorial kan je helpen.... =)
http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/profile-mecano-soude-avec-excel
Bedankt voor je hulp, dus blijkbaar komt er geen oplossing.
Hallo
Voor metalen constructies, om de plannen van de platen die bijvoorbeeld op profielen zijn geplaatst niet te verliezen, maken we over het algemeen nieuwe die beperkt zijn in vergelijking met 3D-schetsen.
Ik weet niet of het helpt.