Een cel in een stuklijst wijzigen

Hallo

Ik heb een probleem met het wijzigen van een cel in een nomenclatuur. Dit staat in een kolom die een eigenschap heeft die gemeenschappelijk is voor alle componenten in de assembly, behalve dat ik voor één component wil dat het anders is.

Om duidelijkheid te krijgen en niet te veel tijd te verspillen aan degenen die mij zullen helpen  , voeg ik een kleine picturale uitleg toe.

Ik dank u en wens u een hele goede dag

probleme_nomenclature.pdf

Hallo

U moet de tekst bewerken en dan is er in de gepresenteerde opties normaal gesproken "link naar een eigenschap". Stel vervolgens in om de eigenschappen van een bepaald onderdeel toe te passen in het weergegeven venster door de optie "Model hier gevonden" te selecteren en vervolgens in het vervolgkeuzemenu "Geselecteerd onderdeel of andere tekeningweergave".

4 likes

Je bent te sterk Cyril.f    :-)

Je hebt het masker en de snorkel nodig om deze te vinden in de diepten van onze favoriete software.

1 like

Er is een eenvoudigere manier, waardoor u het werk niet elke keer opnieuw hoeft te doen, door een stuklijst op te stellen.

Dit onderdeel moet een commercieel onderdeel zijn, denk ik?

in de eigenschappen van het PRT-bestand moet er degene zijn die wordt gebruikt voor de materiaalkolom, in plaats van het de keuze in de 3D te laten "wijzen", alleen "Gerelateerd aan de eigenschapsbeschrijving"

Noot 1:

aan de andere kant moet je het materiaal "Eigendom" onder "Beschrijving" verplaatsen (ik denk dat dit een rol speelt in SolidWorks)

Noot 2:

Wees voorzichtig als de eigenschap in het algemene tabblad of in de config staat, het schrijven is niet hetzelfde, er is een dubbele @@avec-name-config om qqpart toe te voegen.

De onderstaande tutorial toont een eigenschap die "in het algemeen" schrijft

Zie deze tutorial: https://www.lynkoa.com/contenu/la-concat%C3%A9nation-de-propri%C3%A9t%C3%A9s-dans-solidworks-0#comment-form

3 likes

Hallo

Om er niet gewoon op te dubbelklikken en vervolgens de tekst handmatig te vervangen, aangezien het maar voor een stom onderdeel is dan voor deze nomenclatuur...

Dank u allen

Waarom stelt u voor een specifiek geval de waarde van beschrijvend niet in op de eigenschap materialen? Of zelfs de tekst direct in het rekwisietenmateriaal zetten?