Wijziging van de symmetriefunctie van plaatwerklichamen

Hoi allemaal

Op de symmetriefunctie van plaatwerklichamen is er iets dat me ontgaat en me tijd doet verspillen!

Op een multibody plaatwerkonderdeel creëer ik een symmetriefunctie en selecteer ik zoveel lichamen als ik wil en alles werkt normaal. Aan de andere kant, als ik deze functie wil wijzigen en een extra plaatwerklichaam wil toevoegen, krijg ik constant de boodschap: "er kan maar één lichaam worden geselecteerd in een plaatwerkonderdeel".
"Fout of slecht vertaald" bericht omdat je gewoon de andere lichamen hoeft te verwijderen en vervolgens alles opnieuw hoeft te sectieren door de extra tekst toe te voegen zonder zelfs maar een functie opnieuw te hoeven uitvoeren.

Kortom, er is een werking die ik met mijn logica niet begrijp en die ik in ieder geval op de versies van 2020, 2021, 2022 heb waargenomen.

Kan iemand mij hierover informeren ? Bedankt

symetrie_tolerie.jpg

Hetzelfde probleem op SW2023

Hallo;
Technisch vermijd ik dus zoveel mogelijk de Symmetrie-functies, al in de basisfuncties maar nog meer voor plaatwerk!
Maar aangezien dit postulaat geen koren op uw molen is, zal ik een beetje uitweiden:

Wanneer je plaatwerkfuncties symmetriseert, heeft Solidworks de vervelende gewoonte om ze te combineren, wat een vrij normale manier van werken is, aangezien er aan het einde van de constructieschacht de uitgeklapte (of de afvlakfunctie als je dat liever hebt)...
Dus als u uw reeds bestaande symmetriefunctie overneemt of wijzigt, verliest Solidworks zijn houvast en begrijpt het niet waarom u een symmetriefunctie wilt spiegelen die het al in zijn " uitgevouwen " heeft ingevoegd. 

In Solidworks 2022 is het soms mogelijk om de software te veinzen door de coulissebalk boven de uitgeklapte balk te tillen (zo dicht mogelijk bij de symmetriefunctie) en het is van tijd tot tijd nodig om de nieuwe functies om in evenwicht te komen in de constructieboom te verplaatsen en/of om de symmetriefunctie zo laag mogelijk te plaatsen... Maar het werkt niet altijd.

Het lijkt erop dat de 2024 lost het probleem op.
Inderdaad, de symmetrie van " lichamen " en niet van " functies " moet worden gebruikt

Ja, ik had het over lichaamssymmetrie zoals in uw eerste voorbeeld.
Ik kijk dan uit naar 2024,
omdat ik hier het juiste wilde doen, zei ik tegen mezelf dat ik plaatwerkfuncties ga gebruiken om plaatwerk te doen, nou het is de laatste keer omdat het mijn tijd verspilde (minstens twintig elementen gebalanceerd x4