Als gebruiker van SolidWorks heb ik een projectmap aangemaakt voor de realisatie van een prototype.
Toen het prototype eenmaal was gemaakt, heb ik een nieuwe map gemaakt door deze te dupliceren, maar met een nieuwe referentie van de assemblage, een seriële referentie in zekere zin.
Onlangs heb ik enkele wijzigingen aangebracht in de seriële map, ik beschouw de prototypemap als gerepareerd.
Als ik een deel van de montageplannen wil bijwerken, wil ik de referenties van de koppelingen met de 3D wijzigen.
Is er een eenvoudige manier om dit te doen door de twee mappen te bewaren en zonder de prototypemap aan te raken of de plannen volledig opnieuw uit te voeren?
Meestal, als ik deze link wil wijzigen, open ik het vliegtuig, en dan het element dat eruit komt, en ik sla de 3D op onder een andere naam, dus het vliegtuig slaat op met de nieuwe link, maar in dit geval bestaat de 3D al en is anders.
De manipulatie die je gebruikt om de referentie van een tekening te veranderen, lijkt mij nogal riskant, dit is wat meestal wordt aanbevolen:
Probleem: Hoe verander ik de referentie van een tekening naar een nieuw soortgelijk onderdeel om tijd te besparen door niet vanaf het begin te beginnen met het maken van de tekening?
Oplossing: Laten we het geval nemen van een kamer A en zijn tekening A', er is een vergelijkbare kamer met de naam B
Via Windows Verkenner moet je het tekenbestand A' kopiëren en hernoemen naar B'
Dan moet je naar: Openen, klik eenmaal op de tekening en klik op de knop: Referentie
In het venster moet je dubbelklikken op het bestand dat verschijnt en naar kamer B bladeren'
Vervolgens moet u het bestand openen en opslaan om de links permanent te wijzigen.
Ik denk dat beide methoden goed zijn. het hangt immers allemaal af van het aantal leden van het Europees Parlement.
Ik gebruik degene die door Yves wordt beschreven als ik een compleet bestand heb om te kopiëren en te wijzigen (bijvoorbeeld door een hint door te geven), alle links worden automatisch opnieuw gemaakt, waardoor de manipulatie van Mickael voor elk lid van het Europees Parlement wordt vermeden.
Daarna, als ik maar 2-3 Europarlementariërs heb, werkt de methode van Mickael heel goed. Ik gebruik het ook voor Europarlementariërs van kamers die erg op elkaar lijken, dus er zijn maar een paar dimensies of annotaties om bij te werken. Dit voorkomt dat je helemaal opnieuw moet beginnen.