Een onderdeel bewerken, markeren en tekenen

Hallo

Ik zou graag de mening willen weten van geïnformeerde gebruikers van Solidworks.

Te beginnen met een eenvoudig onderdeel met lasergravure markering. De vaste stof is klaar. De tekening ook.

Om een eenvoudige wijziging van de markering aan te brengen, bijvoorbeeld door een ref en een maat toe te voegen, hoe lang duurt het voordat een geïnformeerde gebruiker bij de gewijzigde tekening komt?

Bovendien, als dit plan beschikbaar is in 4 of 5 maten, en dezelfde kleine wijziging van de markering moet worden herhaald, is deze wijziging eenvoudig te dupliceren.

Bedankt

Hallo

Voor gebruik buiten Epdm en op bestanden die niet te "zwaar" zijn:
- Pack&Go van het onderdeel en de tekening ervan: minder dan een minuut.
- Belasting van het werkstuk en wijziging van de markering: ca. 1 min. (afhankelijk van de SW-functie die voor het markeren wordt gebruikt)
- Sla de kamer op: een paar seconden.
- Het laden van het plan: een paar seconden.
- Reconstructie van het plan: enkele seconden.
- Sla het plan op: een paar seconden.

Als het een operatie is die vaak wordt herhaald en volgens een paar standaardopnames, dan is het mogelijk om een macro te doorlopen. Van mijn kant had ik een enigszins vergelijkbare verwerking uit te voeren op enkele tientallen 3D + 2D van 5 standaardplannen, die automatisch werd gedaan via een zelfgemaakt programma ...

Gebruik anders een familie van onderdelen...

Vriendelijke groeten

5 likes