Modificatie standaard CATIA

Hallo

Ik wil de hoogte van de dimensiewaarde ten opzichte van de afmetingslijn verlagen. (zie PC) Ik kan het niet veranderen in de standaard.

Enig idee?

catia_ok.jpg

Hallo Julien,

Het is niet heel eenvoudig, ik zal proberen het je uit te leggen:

Om de standaard te wijzigen, moet u eerst Catia starten in de Admin-modus, 

Om dit te doen, moet u het Catia-startpictogram kopiëren, de eigenschappen ervan bewerken en vervolgens -admin toevoegen in het doelveld achter de opdracht CNEXT.exe als volgt:

"C:\Program Files\Dassault Systèmes\B31\win_b64\code\bin\CATSTART.exe" -run "CNEXT.exe -admin" -env CATIA_P3. V5-6R2021. B31 -direnv "C:\ProgramData\DassaultSystemes\CATEnv"

Start dan Catia met dit nieuwe pictogram, dan moet je in Catia naar Tools + Standard gaan, dan linksboven kiezen, opstellen en rechts het standaardbestand (bijvoorbeeld ISO.xml)

Vouw vervolgens ISO uit, vervolgens Afmetingen, kies vervolgens "Afmetingswaarde: Underscoregrootte, verticale afstand" en u wijzigt de gewenste waarde. en door OK te doen, slaat u het bestand met de wijziging op.

Als je in een groot bedrijf werkt, heb je misschien geen toegang tot deze wijziging, dat is wat de kracht van CATIA maakt (alleen Catia-beheerders hebben toegang en daarom werkt iedereen op dezelfde manier!) maar ook de zwakte,  omdat je niet kunt doen wat je wilt.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest......

Succes!

Paschalis.

exemple_de_modification_despacement_vertical.jpg
1 like