Boor wijzigen via macro - VBA

Hoi allemaal

Ik wil de boorgrootte van een 3D-onderdeel wijzigen. Ik heb in een Excel-bestand de naam van de parameter om te wijzigen $HW-TAILLE@Trou getikt M180, maar ik kan niet vinden hoe ik deze via een macro kan toewijzen, de waarde M20 (bijvoorbeeld).

Als iemand de oplossing heeft, ben ik er helemaal voor.

Vriendelijke groeten

Steen

Hallo weer,

Ik denk dat je plezier zult moeten hebben met de volgende link met behulp van de IWizardHoleFeatureData2-interface :

http://help.solidworks.com/2016/English/api/sldworksapi/SolidWorks.Interop.sldworks~SolidWorks.Interop.sldworks.IWizardHoleFeatureData2_members.html

Voor de goede orde, DriveWorks Solo en DriveWorks Pro zijn in staat om dit soort instellingen veel gemakkelijker te wijzigen dan waar je aan begint en vereisen geen programmering!

Genieten!

2 likes

Opgelost, u kunt zelfs nog steeds de gratis versie van DriveWorks gebruiken, DriveWorksXpress genaamd, die al is opgenomen in uw versie van SolidWorks.

Serieus, kijk eens, je bespaart veel tijd en je kunt je werk hergebruiken in plaats van het stukje bij beetje te doen.

2 likes

Hallo weer yeah,

Ik heb naar je oplossing gekeken en het lijkt me echt goed, maar ik heb moeite om deze interface te begrijpen. Aan mijn kant had ik deze functie "Part.FeatureManager.HoleWizard5" gevonden, wat denk je?

DriveWorks: Ik zie niet wat het is en ik denk niet dat ik het in mijn SolidWorks-versie heb, hoewel...  Ik heb een Excel-bestand dat 3D-assemblages voor mij maakt op basis van bepaalde ingevoerde gegevens, dit alles wordt bestuurd via macro's, ik denk niet dat het mogelijk is om ze naar DriveWorks te migreren, daarom zou ik graag de VBA-functie willen vinden om deze wijziging aan te brengen.

Dank je wel in ieder geval!

Een snelle zoekopdracht naar SW API:

HoleWizard5: Maakt een gat of sleuf met behulp van de gatenwizard.

Deze interface wordt gebruikt om een gat te maken, niet om een bestaand gat te wijzigen.

Wat u zoekt, is een interface waarmee u de eigenschappen van een reeds bestaande functie kunt wijzigen. Dit is wat IWizardHoleFeatureData2 u in staat stelt te doen.

Ben je bekend en vertrouwd met programmeren in het algemeen / SW API of begin je net?

Wat betreft DriveWorks, wat is uw versie van SOLIDWORKS?

DriveWorks heeft een reeks software, DriveWorksXPress, DriveWorks Solo en DriveWorks Pro.

DriveWorksXpress is de gratis versie die al in SOLIDWORKS zit. Je hoeft het alleen maar aan te zetten.

Wat betreft al je macro's en Excel-bestanden, weet ik zeker  dat alles wat je tot nu toe hebt geïmplementeerd niet veel tijd zou kosten om te reproduceren. (Of het nu voor je bestanden is waar je op dit moment aan werkt, of  ook voor de volgende!)

Als het bedrijf waarvoor u werkt op weg is naar automatisering, raad ik u aan om gewoon contact op te nemen met uw SOLIDWORKS-reseller, die u graag een presentatie van de verschillende tools geeft!

1 like

Waar ik naar op zoek ben, is om een bestaande aan te passen, dus ik ga uw DATA2-functie gebruiken.

Wat programmeren betreft, het is amper 1 jaar geleden dat ik begon, dus ik ben een beginner, maar ik weet toch hoe ik iets moet doen! :)

Mijn bedrijf streeft niet echt naar automatisering, ik moet gewoon een bepaald product automatiseren en daarom ga ik door macro's en wil ik voorkomen dat ik via een andere software of extensie ga.

Hallo

Kunt u ons de rol geven?

Moge de kracht met je zijn

Hoi OBI WAN,

Voor het deel, het spijt me, maar ik kan het niet bieden...