Hallo @ Romée
Zoals terecht opmerkt, loopt @stefbeno het risico uw beperkingen te verliezen.
Maar normaal gesproken met de functie "componenten vervangen", als het het gezicht niet in de asm kan vinden, biedt het u de mogelijkheid om het te isoleren of om de ontbrekende gezichten te selecteren.
Het maakt deze functie niet uit of het volume, plaatwerk of zachte karamel is. Hij beschouwt een deel met beperkingen en dat is alles wat het probleem al een beetje vereenvoudigt.
Ik heb een mini-test gedaan met Three Constraints (zie de bijgevoegde PDF voor een betere leesbaarheid)
-Gezicht
-Evenwijdig
-Coaxiaal
Deel 1 is een plaatwerk onderdeel
Stuk 3 is een volumestuk.
Ik heb selectief slechts één van de twee delen N°1 onderdeel vervangen dat ik heb vervangen door een N°3.
Het werkt, maar alleen als u duidelijk de volgorde van de beperkingen van het te wijzigen onderdeel voor elke ASM identificeert (hier verandert de 1 in 3)
De functie "componenten vervangen" heeft inderdaad zijn eigen logica, wat betekent dat u niet de voorgestelde volgorde moet kiezen, maar degene waarmee u kunt uitlijnen zoals u wilt.
Anders worden de beperkingen niet altijd correct uitgelijnd.
Het hangt natuurlijk allemaal af van het aantal beperkingen dat je op dit onderdeel hebt (hier heb ik er maar drie en het zijn eenvoudige beperkingen).
De sleutel is om te weten of het gemakkelijker is om de component met de hand in te voegen en de beperkingen met de hand uit te voeren of om de functie "componenten vervangen" te gebruiken, omdat de beperkingen soms verspreid zijn in de creatieboom, vooral als het verschillende ASM's zijn.
((Trouwens, ik denk dat, omdat van de ene asm naar de andere de beperkingen niet op dezelfde plaats zullen zijn, het waarschijnlijk het gebruik van een macro moeilijk of zelfs onmogelijk maakt, maar ik ben een knikker in macro))
De functie "componenten vervangen" laat je hard werken, maar je moet begrijpen hoe de vervanging van beperkingen werkt die het niet alleen vindt.
Aan de andere kant, voor de meerdere ASM's waarin het onderdeel zich bevindt, niets anders dan alle actieve ASM's met de hand te vervangen en de oude ASM's opzij te laten, maar dat ben jij die het weet;-)
Hier is een mogelijk antwoord ;-)
Vriendelijke groeten

remplacement_dans_asm.pdf