Hallo
Weet jij hoe je in de animatiemodus van SW Composer (3DVia Composer) de openingshoek van de camera kunt wijzigen om het gevoel te hebben dat je door een cilinder gaat en er aan de andere kant weer uitkomt?
Hallo
Weet jij hoe je in de animatiemodus van SW Composer (3DVia Composer) de openingshoek van de camera kunt wijzigen om het gevoel te hebben dat je door een cilinder gaat en er aan de andere kant weer uitkomt?
Hallo
Ik denk dat we een andere camera moeten maken, daarover vond ik dit:
http://blog.gxsc.com/graphics_systems_solidnot/2011/12/draft-tips-for-using-depth-of-field-in-3dvia-composer-2012.html
http://www.solidsolutions.co.uk/blog/2012/10/3dvia-camera-top-tips/#.U76oV5R_vr4
Ik zie dat je een trainer bent, je moet toegang hebben tot de Composer-trainingsoefeningen . Er is een oefening te doen met de schommel, waarbij de beweging van de camera zodanig is dat je de klim de trap op, de doorgang door de tunnel en de afdaling naar de tauboggan kunt zien.
Het lijkt aan uw behoeften te voldoen.
Feitelijk
Het enige probleem is dat het resultaat niet hetzelfde is tussen het trainingsbestand en een lambdabestand. Daarom stel ik de vraag. Misschien is er een optie om af te vinken...
Wat is er precies aan de hand? De camera "komt" de kamer niet binnen, blijft hij altijd in beeld buiten het model?
Ik wil, in een animatie, dat de camera door een gat gaat om een demonstratie-animatie te maken. Als ik test op een oefenbestand in de Composer-handleiding, doet het precies wat ik wil, maar als ik het met een ander voorbeeld doe, werkt het niet meer. Hier is mijn methodologie:
- Bij 0 seconden maak ik een standaard camerasleutel aan
- Ik maak een raster dat zich aanpast aan het gat waar ik doorheen wil
- Na 2 seconden maak ik een cameratoets aan (met de tool "Camerasleutel maken" in het tabblad "Animeren") en selecteer voor het camerapunt een punt op de as aan de ene kant van het gat en het tweede punt (brandpunt) altijd aan dezelfde kant in de richting van het gat
- Na 4 seconden maak ik een andere cameratoets op dezelfde manier als de eerste, behalve dat het eerste punt zich aan de andere kant van het gat bevindt en het tweede punt altijd in dezelfde richting.
In het voorbeeld in de cursus is de assemblage ingezoomd en voelt het alsof je er doorheen gaat.
In een andere test is de assemblage niet ingezoomd en lijkt het alsof er een "cutaway plane" beweegt om de objecten te verbergen.
Ik heb niet alleen de twee bestanden: voorbeeld van de cursus en test.
Ik heb ook een derde bestand bijgevoegd dat de fout kan verklaren: het bekijken van de viewport door de assemblage te draaien zonder iets te hebben gedaan.
Wat te doen, is er een optie om te controleren, is er een bug?
Hallo
Met behulp van de hotline kom ik om wat verduidelijkingen te geven en mijn vraag te beantwoorden:
Om door een component in de animatiemodus te gaan:
- Schakel perspectief in zonder dat er een camera in de beoordelingsbalk staat
De openingshoek van de camera wijzigen:
- Plaats een camerasleutel (met de vooraf geactiveerde perspectiefmodus) op de plaats waar u deze wilt hebben. Zet jezelf dan op de tijd t van de cameratoets om de aankondiging op dat moment te visualiseren. Gebruik het wieltje om in te zoomen. Door gebruik te maken van de draaiknop wordt de openingshoek van de camera vergroot of verkleind.
Dank u allen voor uw hulp en uw antwoorden en wens u een goed vervolg.
Als het onderwerp nog steeds relevant is (misschien kan het voor sommigen nuttig zijn.
Ik heb de optie gevonden waarmee je de camerahoek standaard naar perspectief kunt veranderen.
Je moet naar Bestand -> Voorkeuren -> Camera -> Standaardperspectief gaan
Ik vertrek bij 45° voor close-ups (mensmaat) en bij 25° voor luchtfoto's van fabrieken.
Vriendelijke groeten