Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om onder Solidworks de aanwijzer aan te passen zoals die in Autocad, d.w.z. het kruis dat in X en Y beweegt?
Bij voorbaat dank
Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om onder Solidworks de aanwijzer aan te passen zoals die in Autocad, d.w.z. het kruis dat in X en Y beweegt?
Bij voorbaat dank
Hallo
Niet voor zover ik weet, want in tegenstelling tot Autocad waar je "beperkt" bent op een plan, is het op SW mogelijk om in 3D te navigeren, zelfs op een 2D-schets.
Dus niet al te veel rente meer..
Het is echter mogelijk om het vlak op een 3D-schets te wijzigen met de Tab-toets.
Hierdoor kun je op 3 verschillende vlakken in dezelfde schets tekenen.
Succes
Hallo
Ik denk niet dat het mogelijk is onder SW.
Aan de andere kant is het mogelijk om door het configuratiescherm van Windows te gaan
Hallo
A priori is het niet mogelijk, maar ze hebben het nog steeds over de AutoCAD-opdrachtemulator in SolidWorks die hier geactiveerd zou moeten worden :
http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/c_Command_Line.htm
Of verander de muisaanwijzer in de Windows-opties (configuratiescherm, muis), maar u zult dit type aanwijzer altijd moeten gebruiken in Windows.
Voor de SolidWorks 2D Emulator is het alleen beschikbaar in de 32 bit versie van Solidworks ... weinig gebruikers gebruiken nog steeds een 32-bits besturingssysteem, en qua gebruiksgemak is het niet ideaal, ik zal meer neigen naar de andere oplossing die in de vorige berichten is voorgesteld, namelijk de wijziging van de aanwijzer rechtstreeks in Windows