Hallo
Sinds ik een upgrade naar Windows 11 heb uitgevoerd, gebruikt SolidWorks 2024 standaard de dunne gemengde lijn als een sterke lijn in de tekening. Dit vereist dat ik alle gemengde lijnen selecteer die in de MEP zijn toegevoegd en de correctie aanbreng. Ik heb natuurlijk de opties doorzocht om deze configuratie te wijzigen, maar zonder succes.
Kunnen jullie me helpen?
Ik dank u bij voorbaat voor uw medewerking en stuur u mijn hartelijke groeten.
JCS
Hallo Jean_Claude_SCHULUPP,
Welkom op het forum, in de hoop dat we de oplossing zullen vinden.
Van mijn kant moet je de basiskaarten opnieuw doen door het regeltype options(SW2022SP4)=> aan te passen
Ziezo, veel succes.
@+.
AR.
Hallo A_R,
Bedankt voor je antwoord en je reactievermogen.
Ik ben bang dat we elkaar verkeerd begrepen hebben of dat ik me slecht heb uitgedrukt.
Wanneer ik een nieuwe tekening open, wordt de gemengde lijn die in de MEP is getekend, standaard in sterk (0,35) weergegeven. Ik zou gewoon willen dat de gemengde lijn in een dunne lijn (0,18) ligt en dit definitief.
Mijn eerste stap was het controleren van de configuratie die u voorstelt.
Ik gebruik SW al 25 jaar en dit is de eerste keer dat ik dit probleem tegenkom.
Heb je een idee?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
JCS
Hallo Jean_Claude_SHULUPP;
Ok(ik doe het al sinds de eerste versie van solid in 1995), dus het staat op precies dezelfde plaats en doet dezelfde manipulatie, het zit in de opties " skins dan Line style "=>2022 SolidWorks - Aangepaste lijndikte en stijl.
Veel succes, ik kan geen screenshot maken omdat mijn pc wordt verwerkt.
@+.
AR.
Hallo @Jean_Claude_SCHLUPP en welkom
Toen je overstapte naar win 11, heb je SW dan opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, heeft u uw voorkeuren geïmporteerd uit de oude installatie?
Misschien zie je door te testen met de standaardvoorkeuren een verbetering.
Voor de oefening die volgt, verwijs ik je naar het bericht van @sbadenis :
Hallo Sylk,
Bedankt dat je me hebt geantwoord en dat je de tijd hebt genomen om dit te doen. Inderdaad, toen ik Windows 11 installeerde, moest ik SW opnieuw installeren en de voorkeuren van de oude installatie importeren. Ik zal je advies dus opvolgen en je zo snel mogelijk op de hoogte houden.
Ik stuur u mijn hartelijke groeten terwijl ik mijn dank hernieuw.
JCS