Bewerk de originele clips van het assemblagemodel

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar manieren om de positie van de voor-, rechter- en bovenvlakken van het assemblagemodelbestand ten opzichte van de X-, Y- en Z-assen te wijzigen.
Want als ik een schets begin op het gezichtsvlak, bevind ik me in het XY-vlak in plaats van in het XZ-vlak, wat voor mij logischer zou zijn.
Het bovenste vlak is in XZ en het rechter vlak is in YZ.

Is het mogelijk om het te veranderen?
En om het als model op te slaan wanneer het wordt geopend?

Hallo

U kunt ze eenvoudig hernoemen of indien nodig andere plannen maken.

Of maak een ander coördinatensysteem:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/t_Creating_a_Coordinate_System.htm

Edit: en om deze nieuwe documenten te gebruiken bij het openen, moet je ze opslaan als een sjabloon, zie hier:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Document_Templates.htm

3 likes

U kunt de oriëntatie van uw weergaven wijzigen door  op het weergavepictogram te klikken en vanaf daar "nieuwe weergave" te selecteren, u kunt bijvoorbeeld een weergave maken die lijkt op de vooraanzicht, maar deze hernoemen naar bovenaanzicht (bis) of iets anders.

Sla het lege model vervolgens op als assemblagemodel.

Als alternatief kunt u nieuwe plannen maken die samenvallen met de basisplannen en deze naar wens hernoemen.

2 likes

Rechtvaardig:

• Klik met de rechtermuisknop op de achtergrond
  • om alles uit te klappen (door op de 2 >> te klikken)
  • en om de gewenste weergave te kiezen in: "Stel de huidige weergave in als een weergave..." "

lynkoa.jpg

Bedankt voor deze informatie,

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar het is niet helemaal wat ik zoek, ik wilde het proberen met het commando "Stel de huidige weergave in als een weergave ..." " maar ik kan het niet vinden op het menu.

Het zou in de weergave / bewerken / huidige weergave instellen als een weergavemenu moeten staan, maar ik zie het niet.

Kunt u mij vertellen waarom?

Ter informatie: ik ben op solidworks 2014.

Dank je wel Thomas,

Ik had je bericht niet gezien, dus ik heb de bestelling gevonden door je methode te volgen.

Aan de andere kant is het dat ook niet helemaal, want mijn X Y Z coördinatensysteem is niet gekozen door te kiezen voor het wijzigen van het vooraanzicht.

Dus ik ben nog steeds op zoek, misschien moet ik verschillende oplossingen combineren.

Nee, want voor mij staan de assen blijkbaar in de goede richting.

Dus alles is in orde.

Nogmaals bedankt aan jullie drieën voor jullie oplossingen en jullie reactievermogen.