Vergelijkingswaarden bewerken via een macrovenster

Hallo

Ik wil graag hulp bij een project.
En het is mogelijk om een venster te hebben dat verschijnt wanneer ik mijn assemblage open.
Binnen vraagt ze me om informatie (bijv. lengte, breedte, ep, hoogte enz...), wat mijn vergelijkingen met dezelfde naam direct wijzigt. Ik weet niets over macro of VBA schrijven. Vertel me of dit mogelijk is in de echte wereld.

Bedankt.

Hallo en welkom;

Technisch gezien is het mogelijk in VBA, maar persoonlijk raad ik het gebruik van geautomatiseerde macro's bij het openen van een document niet aan.

(Een stand-alone knop heeft de voorkeur.)
Aan de andere kant lijkt uw verzoek erg op wat u zou kunnen krijgen met configuratiebeheer via de configuratie-uitgever.
https://help.solidworks.com/2021/English/SolidWorks/sldworks/c_configuration_publisher_top.htm

2 likes

Ik vind dat de macro veel zwaarte met zich meebrengt voor een probleem dat eenvoudig kan worden beheerd via de aangepaste instellingen van het onderdeel.

Natuurlijk is er geen pop-up... maar ik zou nieuwsgierig genoeg zijn om het gebruik ervan te kennen. Als een ruimte eenmaal is gedefinieerd, probeer je niet elke keer dat je hem opent alle parameters opnieuw te definiëren. Als?

Met name het openen van het document op een andere VSTA-versie kan het ingewikkelder maken.

Hallo
En bedankt voor deze informatie.
Dit project maakt deel uit van een optimalisatie van mijn resource in mijn bedrijf. Meer concreet, heeft identieke bakken gemaakt, maar verschillen in vorm en tegelijkertijd sneller zijn.

Hallo @Salomon_Lutete

Ik heb moeite om de context hier te vatten. Er ontbreekt veel gegevens... En de logica achter degene die je geeft, ontgaat me.

Als ik het goed begrijp (of beter gezegd wat ik denk dat ik ongeveer vermoed), is een bak een assemblage (met + wielen + handvatten + ...), waarvan de afmetingen, posities en andere worden aangedreven door vergelijkingen, en u wilt elke keer dat dezelfde assemblage wordt geopend verschillende maten maken en deze opslaan als een afzonderlijk document voor elke grootte? (??)

Als er een herhaling is van bin-groottes, is het beter om een typische kamer van uw prullenbak te maken en vervolgens een macro te starten die een pop-up met instellingen weergeeft en een nieuwe configuratie toevoegt met de waarden die door de gebruiker zijn ingevoerd?

Een enkel bestand met meerdere configuraties.

PS:

De optimalisatie tussen een automatische start en een handmatige start is precies 1 klik; Het is duidelijk niet het risico waard om de opening van een document te problematiseren. :wink:
Maak je elke 5 seconden 1 nieuwe verschillende afvalbak aan?

3 likes

Hallo;

Gezien de verklaring:

… moeten we niet voor DriveWork gaan?

Probeer DriveworkXpress in de Solidworks add-ins om alvast een idee te krijgen:

3 likes

Maar plots stel je je carpale tunneloperaties met één klik uit! Dat is al niet erg :wink:

3 likes

Dus laten we er helemaal voor gaan; Als u onafhankelijke delen van verschillende groottes wilt, een macro die de geformatteerde naam van het document ontleedt om automatisch de bewerkbare waarden aan te passen, en u hoeft alleen maar het bestand te openen om het te maken! Het zou voldoende zijn om er een kopie van te maken en het te hernoemen met de doelwaarden.

Niet duidelijk?

Stel dat een document met de naam " BAC_L500W300D300  ". Wanneer het wordt geopend, haalt de macro deze naam op om de lengte 500, de breedte 300 en de diepte 300 te extraheren, wijst deze waarden vervolgens toe aan de vergelijkingen/dimensies, reconstrueert, slaat het document op en sluit het misschien zelfs.
Dit alles met slechts een hernoeming en een enkele dubbelklik om het te openen.

3 likes

Je kunt het beter doen:
prompt op Windows (met DOS of het nieuwe ding dat uitkwam met W10) om de afmetingen in te voeren, het bestand te kopiëren door het te hernoemen en het genoemde bestand in SW te openen.

2 likes

Sorry dat ik je zo laat antwoord.
Om uw vragen te beantwoorden. Het bestand bestaat al, maar zie je, om een dimensie te wijzigen moet ik naar de vergelijkingen gaan. Het probleem is dat ik niet wil dat iemand (in mijn bedrijf) de vergelijkingen (van het bestand naar Pack and Go) gaat wijzigen uit angst het bestand te beschadigen.
Het bespaart tijd omdat ik niet degene ben die de actie uitvoert en niet alleen een klikverhaal.

Goed idee, ik kende dit systeem helemaal niet. Ik vind hem erg leuk. Ik zal aan deze kant navraag doen.

Niet slecht, ik ga hier met mijn hoofd naar kijken, het ziet er erg interessant uit

Dus, als het " gewoon " een kwestie is van niet in de vergelijkingen komen, kom ik terug op de aangepaste instellingen waarmee je niet het grote geschut aan macro's naar voren hoeft te brengen!

De gebruiker vult de aangepaste parameters in (->aangepast parameterbestand) en uw vergelijkingen zullen daaruit de gegevens halen die nodig zijn om ze te maken.
Daarnaast is het heel praktisch, omdat je deze waarden op je tekening in notities/tabellen/etc op een " automatische " manier kunt oproepen als dat nodig is.

U kunt ze ook beheren voor al uw configuraties of voor specifieke configuraties, met gedifferentieerde waarden... terwijl u altijd dezelfde eigenschap aanroept in uw formules

Hoe voeg ik de bestandseigenschappen van het SOLIDWORKS-artikelmodel toe?

U kunt zelfs een formulier maken om in te vullen als u daar zin in heeft

SolidWorks-training - De Eigenschappen-Vorm
Ps: sorry, het is gedaan door Avaneo ... Maar het helpt enorm! Uit mijn hoofd had ik niet gevonden in de MyCAD (?)

.
.
.
.
Ja, ik vind deze tool echt geweldig :laughing:

4 likes

Ik zag deze video op YouTube, waarmee je via een Excel een assemblagebestand kunt bewerken. Maar ik wilde weten of het mogelijk is om met dit proces een vergelijking aan te passen.

1 like

Ik wil je antwoorden " testen is weten "! :slight_smile:

@Salomon_Lutete ;
Bij dit soort processen (vervanging van waarden via een macro en Excel) kun je net zo goed Excel de vergelijkingen zelf laten beheren... het doet het veel gemakkelijker dan Solidworks... en duw de resultaten alleen in 3D.

4 likes

Hallo;
Hier is een kleine bloemlezing van de processen van componentconfiguraties
( Onderdelenfamilie, configuraties, DriveWorks ...)

3 likes

Hallo

Ik ben een beetje laat, maar hier is hoe ik mijn bakken beheer, ik heb een bibliotheek met aanpasbare onderdelen gemaakt

.
En als ik mijn bak open, ga ik naar de aangepaste eigenschappen en verander ik de ribben die ik nodig heb en sla ik het op als.

Bijgevoegd is bijvoorbeeld mijn baccalaureaat in de versie van 2016.
Bac.SLDPRT (135.1 KB)

2 likes