De indicator voor de sectieweergave wijzigen

Hallo

Vraag bij 2 roebel en 3 kopeken

Regelmatig storen de pijlen die de snede aangeven me in mijn plannen.

Kan de opening worden gewijzigd door deze dichter of verder van het werkstuk te plaatsen?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ja, trek gewoon aan het handvat dat zich aan het einde van de snijlijn bevindt (niet aan het einde van de pijl)

Als u precies wilt zijn, kunt u de snijlijn bewerken (en eventueel afmetingen toevoegen)

8 likes

Hallo Zozo,
Het is een kwestie van gewoonte, maar ik begin liever met een beperkte schets en daarom bepaal ik de lengte en positie van de snede, dan de directe snede te gebruiken en die overeenkomt met de lengte van de weergave waarin je de snede maakt.
En als de vraag is om het automatisch te doen in de opties, weet ik het niet.

3 likes

Hallo @Domino_Day

Kun je me er iets meer over vertellen! Ik denk niet dat ik dat ooit heb gebruikt.

Vriendelijke groeten

Hoi @Zozo_mp ,

Normaal gesproken, als je met de rechtermuisknop op de pijlen klikt en je bewerkt de schets, verklein je de schets en zou het goed moeten zijn.

2 likes

Voor de oplossing van @Domino_Day trek je je lijn met de mano, je zijt deze (eindpositie... Vervolgens selecteert u uw streek en drukt u op het knippictogram en uw geselecteerde lijn wordt uw trimlijn.
Anders werken de andere aangeboden oplossingen ook (de schets bewerken, aan de handvatten trekken...) Zoveel manieren om dingen te doen die allemaal functioneel zijn.

3 likes

Ja, zoals je zegt @sbadenis we beginnen met een schets en zetten die om in een dwarsdoorsnede. Oplossing die ik ook gebruik voor detailweergaven om de schets en de beperkingen te controleren, zodat deze niet beweegt als we dit plan hergebruiken in toekomstige pack&go of boomkopieën.

2 likes

Hallo Zozo_mp,

Ik had geen tijd om op je verzoek te reageren, maar ik doe precies zoals collega's dat doen. Anders ga je door een laag door je eigen snijlettertype te maken zoals op autocad, het is hetzelfde ...
Daar ga je.
Succes.
@+.
AR.

1 like

Bedankt @ All

Ik kies voor de @ac_cobra_427 oplossing die eenvoudiger is voor mij die niet veel MEP doet.
Aan de andere kant, wat ik niet kon vangen, is het punt waarop je de schets kunt bewerken. Ik dacht naïef dat je alleen maar op de pijl hoefde te klikken en hem te trekken waar je maar wilde (wat niet werkte.
Door op de juiste plek te klikken (op de lijn en niet op de pijl zoals @froussel voorzichtig aangeeft) kun je de schets aanpassen.

Simpel als je het weet. :yum: - en een PB minder voor mij!

Vriendelijke groeten

2 likes