Ik werk momenteel aan onderdelen die afkomstig zijn van Shark voor modificatie op SolidWorks (via een stapbestand dat ik aan het aanpassen ben). Deze onderdelen hebben een zeer slecht geplaatste oorsprong en ik wilde weten of het mogelijk was om hun posities gewoon te veranderen in X;Y en Z. (Ik geef aan dat ik niet in de montage ben maar in een deel)
Als je vanuit een STAP werkt, waarom sla je het dan niet op als een DEEL, voeg het in een mengsel in, plaats het zoals je wilt en neem het opnieuw op als een DEEL om het af te maken.
Ik denk dat de enige oplossing is om de schets te bewerken en te beperken ten opzichte van het oorspronkelijke punt gevormd door de referentievlakken (vlak/boven/rechts)
Ik zal de vrijheid nemen om deze draad te verplaatsen, maar ... BEDANKT 1000 keer OBI WAN echt bedankt!!
Om dit uit te leggen, kan het handig zijn:
We ontwierpen een geïnjecteerd plastic onderdeel (met bevestigingsputten, tocht etc...) een goede grote baby die tijdens de tekening goed werd uitgewerkt in afmetingen.
Nadat hij het bestand naar de leverancier heeft gestuurd, stuurt hij het naar ons terug, nauwelijks aangepast om in stapformaat overeen te komen met hun fab-techniek. Als ik het model in de tekening vervang, gaan de aanzichten los omdat de oorsprong van het opstapje in de kool zit. Als gevolg hiervan zijn de aanhalingstekens allemaal los.
Dankzij de Body - Move/Copy-functie in SolidWorks 2016 was het gemakkelijk om de juiste oorsprong weer in het midden van het onderdeel en in de juiste richting te plaatsen. Helaas zijn de cijfers veranderd in bruin, maar ze wijzen in ieder geval naar de juiste plaats.