De buigradius van een geïmporteerd onderdeel wijzigen

Hoi allemaal.

Regelmatig heb ik van sommige klanten gevouwen onderdelen die ik in Step file ontvang. Klanten maken onderdelen die regelmatig onhaalbaar zijn door een buigradius die lager is dan geadviseerd. (Vb.: voor een onderdeel van 4 mm heb ik een buigradius van 0,8 mm, met andere woorden het kan worden gedaan door te buigen)

Mijn vraag is de volgende, hoe kan ik de buigradii van het geïmporteerde onderdeel wijzigen zonder de "Featurworks" te gebruiken, wat nutteloos is, zonder dat het onderdeel wordt gewijzigd?

Uw geïmporteerde onderdeel, bewerkt u het om uw uitgevouwen te hebben? Op dat moment kunt u het klantengedeelte verwijderen en uw eigen gedeelte plaatsen?

1 like

Ik heb de vouwen omgezet in plaatwerk, maar ik kan de bestaande niet veranderen. Ik kan de straal van de piage dus niet veranderen.

Ik denk aan een oplossing, maar als je een voorbeeld had, zou het gemakkelijker zijn om :) te controleren

1 like

Hallo

Kijk naar mijn tutorial, alles is er:

http://www.lynkoa.com/tutos/2d/comment-changer-les-rayons-de-pliage-d-un-step

1 like

Ik stuur je een voorbeeld van een geïmporteerd onderdeel. Als het je lukt om een straal van 13 mm op mij te zetten zonder de

Ik zal de gelukkigste zijn.

3-4_bouchon.sldprt

Een straal van 13 Int???

Hier is jouw stuk

3-4_bouchon_ac_cobra.sldprt

Ik probeer je tutorial.

Ja, een straal van 13 int is 10 dik.

8-10-13-20 Optimale keuze voor ons is 13

Ik heb zojuist de uitsparingen naast de vouwen aangepast, omdat er een verandering van straal is en dat is alles  ^_^

Ik stel de volgende oplossing voor

Verwijder de gezichten (Schap ingesteld door de klant)

Converteren naar plaatwerk met uw instellingen

EDIT ac cobra was sneller dan ik ^^ en ik pas de vouwspellen niet aan :/

EDIT 2 Het is beter om de oplossing van ac cobra minder riskant te nemen:)

3-4_bouchon.sldprt
2 likes

Bedankt, ik vind beide oplossingen erg leuk. Bedankt voor de snelle reacties.

Dank je wel Mad, maar ik zet de cobra-tutorial als het beste antwoord, zodat mensen het sneller tegenkomen.

1 like

Geen zorgen, dat is het juiste antwoord^^

1 like