Ik gebruik een onderdelen-/assemblagemodel dat lang voordat ik bij het bedrijf kwam is gemaakt.
Ik heb gemerkt dat er een typefout is gemaakt in een van de instellingen. (Niemand wil het repareren en we blijven het gebruiken met deze fout ... " te ingewikkeld !! ")
Ik wil graag de parametertitel corrigeren op alle bestaande onderdelen en samenstellingen (ongeveer 7000), mijn modellen en ook op de tekencartridges die deze parameter gebruiken.
Ik weet niet of ik begreep wat je wilde, maar het lijkt mij dat door te veranderen in het tabblad "aanpassen" of in plaats van "specifiek voor de configuratie", het in alle configuraties verandert, dus misschien in alle kamers.
De gemakkelijkste manier vanuit mijn oogpunt is om een macro te ontwikkelen die je uitvoert zodra je een oud bestand herwerkt om deze waarde te corrigeren en de standaardsjablonen zo snel mogelijk te corrigeren
Anders is er via een batchproperties utility of integratie ontwikkeld door axemble, is er de mogelijkheid om dit heel eenvoudig te doen, zonder macro en in batch.
En je kunt het zelfs voor een weekend plannen met taakplanner, maar daarvoor heb je toegang nodig tot het mycad-hulpprogramma
PS: Ik ben relatief nieuw in SW, ik weet niet hoe ik bestandssjablonen moet beheren. Er is geen SW-beheerder in mijn BE, dus geen echt model of bibliotheek.
Omdat ik er een beetje in geïnteresseerd ben, denk ik dat deze last op mij zal vallen.
-> Roub25 : niet geprobeerd, een tutorial om te illustreren?
-> MaD: Ik weet een beetje over Microsoft VB, maar ik had geen tijd om me te verdiepen in programmeren in SW. Net als Roub25, tutorials om je op weg te helpen?
U kunt alle hulpprogramma's downloaden in de mycad-winkel, vervolgens mycadtools, en u kiest de opstelling van 2016 of 2017 op basis van uw solidworks-versie.
Eenmaal geïnstalleerd, zal ik u begeleiden bij het maken van de regel onder integratie of bij het gebruik van batchproperties.
Omdat u de naam van een batchproperties wilt wijzigen, werkt dit niet. (Het wordt gebruikt om snel een of meer eigenschapswaarden in een oogwenk en in batches te wijzigen, maar niet de eigenschapsnaam.
Je moet dus gebruik maken van integratie.
Regel indien bijgevoegd
Dit is de gebruikte methode:
-de En-voorwaarde: als er een eigenschap bestaat met de waarde "Descritpion config"
De 2 uit te voeren operaties:
- Een eigenschap "Description config" toegevoegd om de waarde van de Descrtpion config eigenschap toe te voegen
-Verwijder de eigenschap "Descritpion config" (Wees voorzichtig in de testfase op een of 2 onderdelen door deze stap uit te vinken, deze stap stelt u in staat om te controleren of de waarde van de nieuwe eigenschap inderdaad gelijk is aan de oude)
EDIT: de regel werkte niet, ik heb hem net vervangen door een functionele