Ik heb een STL-bestand, het probleem is dat het een beetje te klein is.
Ik kan het niet veranderen in Solidworks. Ik wil graag 2-3 mm op twee delen verwijderen.
Ik ben nieuw bij solidworks. Ik weet zeker dat het niet moeilijk kan zijn, maar ik zou heel graag willen leren hoe ik het moet doen, en niet dat iemand het voor mij doet.
Bij voorbaat dank voor de hulp. Indien nodig kan ik de thingiverse-link leveren, of zelfs de stl.
Allereerst moet het stl-bestand worden geïmporteerd als een volumelichaam of aan de oppervlaktegrens (maar het zal ingewikkelder zijn om het te wijzigen).
Standaard worden stl's geïmporteerd als een grafische body.
In feite is de inkeping om het horloge te plaatsen te dun, het zou 3 mm meer naar voren moeten worden geopend (om het andere deel binnenin niet te hoeven wijzigen.
Ik had bedacht om een rechthoekige schets helemaal door de inkeping te maken, deze te extruderen zodat hij naar de andere kant gaat en het materiaal uit deze rechthoek te verwijderen, maar dat lukt me niet :(:(
Ja, het is een oplaadstation, het is super goed gemaakt, maar voor het horloge 39 mm en ik heb de 42... Het past dus niet, het mist 3 mm. De rest is allemaal goed. Ik heb het deel dat het scherm vertegenwoordigt gebroken, verder is al het andere geweldig. Is het heel praktisch (en leuk):)
Nou hallo, een kleine truc die ik een korte tijd geleden voor een van mijn klanten gebruikte, is om zijn stl (driehoekige facetten) te openen en vervolgens op te slaan in Step en vervolgens opnieuw te openen in SW, waardoor het driehoekseffect werd verminderd.
edit: sorry dat ik de 2e pagina niet heb gezien......
Mesh-mixer je gaat snijden met een plan, maar de aanpassingen zijn niet solidworks, het werkt niet hetzelfde.
U gaat naar de opties van Solidworks Systems / Importeren/ Selecteer het STL-bestandsformaat in het dropdown-tabblad.
Daar heb je de keuze tussen
Grafische body: standaardkeuze, licht maar je kunt er niets mee
Oppervlaktelichaam: je hebt oppervlakken, maar om te snijden moet je oppervlak doen.
Volumetrische behuizing: het zal een volledig volume creëren (als het kan .....) en u zult in staat zijn om functies uit te voeren.
Deze wijziging wijzigt de openingsinstellingen van het betreffende bestand, het wordt geactiveerd telkens wanneer u een bestand van dit type opent.
Aan de andere kant zou ik in jouw plaats niet te veel hoop vestigen op de wijziging van stl, het is van de grafische behuizing en een ontwerp dat compleet anders is dan de solidworks-werkwijze.
Wat u ook kunt doen als u de grafische hoofdtekst importeert, is het gedeelte bovenaan volledig opnieuw te tekenen.