Bewerk een stl-bestand van thingiverse

Hallo 

Ik heb een STL-bestand, het probleem is dat het een beetje te klein is. 

Ik kan het niet veranderen in Solidworks. Ik wil graag 2-3 mm op twee delen verwijderen. 

Ik ben nieuw bij solidworks. Ik weet zeker dat het niet moeilijk kan zijn, maar ik zou heel graag willen leren hoe ik het moet doen, en niet dat iemand het voor mij doet. 

Bij voorbaat dank voor de hulp. Indien nodig kan ik de thingiverse-link leveren, of zelfs de stl. 

Hallo

Zou je je bestand kunnen delen met een zeefdruk van wat je graag zou willen hebben om je beter te begeleiden bij je leerproces.

1 like

Allereerst moet het stl-bestand worden geïmporteerd als een volumelichaam of aan de oppervlaktegrens (maar het zal ingewikkelder zijn om het te wijzigen).

Standaard worden stl's geïmporteerd als een grafische body.

2 likes

Hallo 

Allereerst moet het bestand in volume zijn

@+

Hallo

Persoonlijk is solidworks niet gemaakt om te openen en met STL te werken. Ik heb het al geprobeerd zonder succes.

het maken van een 3D en exporteren in STL werkt echter goed.

om de STL aan te passen, ga ik door meshmixer, er zijn video-tutorials op het net, het is niet super ingewikkeld.

Hallo, hier is de link: https://www.thingiverse.com/thing:1216409 

Ik heb ook de STL in de PC gezet.

In feite is de inkeping om het horloge te plaatsen te dun, het zou 3 mm meer naar voren moeten worden geopend (om het andere deel binnenin niet te hoeven wijzigen. 

Ik had bedacht om een rechthoekige schets helemaal door de inkeping te maken, deze te extruderen zodat hij naar de andere kant gaat en het materiaal uit deze rechthoek te verwijderen, maar dat lukt me niet :(:(

apple_watch_dock_shell_-_thingiverse.stl

Zie deze link

Neutrale bestanden importeren en bewerken

https://www.lynkoa.com/contenu/limportation-de-fichiers-neutre-solidworks

@+

Ik heb getest zoals de video, maar het werkt helemaal niet. Hij biedt me de functie helemaal niet aan. Ik weet niet echt waarom

Welke SW-versie heb je?

De 2019

En op MeshMixer kan ik niet netjes snijden, het wijzigt de hele kamer

Bedankt

Ik vroeg je om de standaard / pro / of premium versie van SW

Door op je link te klikken, is het een laadpaal?

Solidworks Premium 2019 SP1.

Ja, het is een oplaadstation, het is super goed gemaakt, maar voor het horloge 39 mm en ik heb de 42... Het past dus niet, het mist 3 mm. De rest is allemaal goed. Ik heb het deel dat het scherm vertegenwoordigt gebroken, verder is al het andere geweldig. Is het heel praktisch  (en leuk):)

nou ik heb je stuk gedownload

en geconverteerd naar volume 

en verwijder alle vacuümvolumes

Er zijn nog maar 2 1/2 delen over

die ik via combine heb samengevoegd

en test het resterende volume door een gat aan de voorkant te maken en het werkt

Zie bijgevoegde afbeelding

hier is het bestand in SW premium 2017

@+ ;-)

apple_watch_dock_shell_-_thingiverse_test_gt22.sldprt

Nou, een reactie op de follow-up is denk  ik de rigueur 

@+

Nou hallo, een kleine truc die ik een korte tijd geleden voor een van mijn klanten gebruikte, is om zijn stl (driehoekige facetten) te openen en vervolgens op te slaan in Step en vervolgens opnieuw te openen in SW, waardoor het driehoekseffect werd verminderd.

Om te proberen

Hallo. Het is raar dat ik in het begin waarschuwingen had en daarna meer...  

Hoe dan ook, bedankt GT22. Kun je me vertellen hoe je het hebt gedaan? 

1 like

Hoi @ hubremy

Ik heb het je uitgelegd in mijn bericht

U downloadt uw STP de voorraad op uw pc

dan neem je via SW deze STP weer mee in import via de volume optie

Dan merk je dat je X volume hebt, waarvan sommige leeg zijn, waarom ??????

dus je verwijdert al het lege volume

Na optie combineren zodat er geen

slechts 1 deel 

en bekijk mijn dossier 

@+ ;-)

edit: sorry dat ik de 2e pagina niet heb gezien......

Mesh-mixer je gaat snijden met een plan, maar de aanpassingen zijn niet solidworks, het werkt niet hetzelfde.

U gaat naar de opties van Solidworks Systems / Importeren/ Selecteer het STL-bestandsformaat in het dropdown-tabblad.

Daar heb je de keuze tussen

Grafische body: standaardkeuze, licht maar je kunt er niets mee

Oppervlaktelichaam: je hebt oppervlakken, maar om te snijden moet je oppervlak doen.

Volumetrische behuizing: het zal een volledig volume creëren (als het kan .....) en u zult in staat zijn om functies uit te voeren.

Deze wijziging wijzigt de openingsinstellingen van het betreffende bestand, het wordt geactiveerd telkens wanneer u een bestand van dit type opent.

Aan de andere kant zou ik in jouw plaats niet te veel hoop vestigen op de wijziging van stl, het is van de grafische behuizing en een ontwerp dat compleet anders is dan de solidworks-werkwijze.

Wat u ook kunt doen als u de grafische hoofdtekst importeert, is het gedeelte bovenaan volledig opnieuw te tekenen.

Succes.

stl.jpg

Dank u allen voor uw hulp. Ik ga er een paar nachten doorbrengen:):) 

Hallo

Je opent de stl in volume en je kunt het wijzigen, schalen 

, snijden, extrusies

apple_watch.jpg