Is het mogelijk om een onderdeel in het kader van de assemblage te wijzigen zonder het te extraheren? Deze "tijdelijke" wijziging stelt me gewoon in staat om snel te zien of deze of gene wijziging haalbaar zou zijn zonder het bestand te hoeven uitpakken. Inderdaad, in het geval dat het onderdeel is gevalideerd, moet ik een statuswijziging aanbrengen (omdat ik geen gevalideerd bestand mag extraheren) die definitief is, vervolgens extraheren en vervolgens wijzigen en als mijn wijziging uiteindelijk niet haalbaar is of als het gewoon een slecht idee is, dan is de schade aangericht omdat de verandering van toestand " wijzig het onderdeel " is gedaan.
Ik heb net de mogelijkheid gevonden om een wijziging aan het onderdeel aan te brengen door het alleen te openen, maar niet in context. In de context heb ik dit bericht
Hallo flaheurte, Ik heb de PDM niet, maar ik zal lokaal een kopie maken om mijn test en mijn aanpassing te doen. Haal dan het onderdeel uit de kofferbak en voer de wijziging opnieuw uit of haal gewoon de assemblage en het deel waar de wijziging zal worden aangebracht uit, en overschrijf vervolgens het gewijzigde onderdeel om het in de PDM te valideren ... Dit is een oplossing voor mij, tenzij ik me vergis. @+. AR.
Hallo Een andere oplossing zijn de verbindingsfuncties die beschikbaar zijn sinds de versie van 2018. Hiermee wordt een kopie van het bestand in een map gemaakt en als de wijziging wordt aangebracht, kunnen we de bestanden opnieuw samenvoegen. Ontwerpen voor vertakkingen en samenvoegingen (alleen voor SOLIDWORKS PDM Professional) - 2020 - SOLIDWORKS PDM Help Edit: En in principe ja, helaas kun je niet wijzigen in de context, zolang de bestanden alleen-lezen zijn
Dank u beiden. Ik had deze twee oplossingen, maar ik vind het "zwaar" om te doen.
Nou, dat zijn veel klikken alleen voor een test... Ik wou dat ik on-the-fly had kunnen bewerken en dan gewoon had kunnen sluiten ... Het zou zoveel meer ontwerpgericht zijn geweest.
Hallo @A_R , maak een lokale kopie om te testen waarom niet, maar je moet het PDM-gedeelte niet overschrijven als de wijziging in orde is. Er is een hele geschiedenis beschikbaar met de PDM, dus als je overschrijft, verlies je alle geschiedenis ... en ik kan me voorstellen dat de beheerder deze mogelijkheid heeft geblokkeerd Ik hou van de oplossing om de wijzigingen aan te brengen door het stuk in alleen-lezen te openen, want ja, bewerken in de context is niet mogelijk. En van mijn kant denk ik niet dat het een goede oplossing is om de workflow aan te passen om dit soort tests mogelijk te maken door bijvoorbeeld een tussenliggende toestand te creëren.