Tijdmodulatie toegewezen aan een door CATIA opgelegde verplaatsing

Hallo

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een modulatie toe te kennen aan een verplaatsing.

In feite bestudeer ik een eenvoudig geval van een draadbalk die aan het ene uiteinde is ingebed en aan het andere uiteinde vrij is. Ik heb eerst een statisch geval gemaakt waarbij de belasting de toegepaste verplaatsing van 100 mm aan het vrije uiteinde van de straal was, vervolgens heb ik een frequentiegeval gemaakt om de eigenmodi te hebben om vervolgens een geval van dynamische respons in de tijd te kunnen creëren. In het "load excitation" venster heb ik een sinusvormige modulatie toegewezen aan de verplaatsing, maar als ik de vervorming visualiseer, merk ik iets vreemds op, de straal vervormt oneindig. Ik heb hier een afbeelding geplaatst met aan de linkerkant de modulatiegrafiek toegepast op de verplaatsing en aan de rechterkant de curve van de verplaatsing van de knoop aan het vrije uiteinde van de balk.

Bedankt 

Hallo

Heeft u een afschrijving aangegeven? Als dat zo is, probeer het dan te accentueren.

Cdlt

Yann

1 like

Hallo 

Bedankt voor je antwoord, ik heb geprobeerd het te accentueren, maar het is raar dat het niets verandert aan de verplaatsingscurve...