Motion manager: animatie van een verpakkingslijn

Hoi allemaal

Sinds het begin van de week gebruik ik de Motion Manager om kleine animaties te maken om eenvoudig operationele principes aan mijn klanten te presenteren.

Momenteel probeer ik een animatie te maken die het principe van een handmatig inpakstation laat zien: het is eenvoudig (of niet), ik heb een assemblage bestaande uit twee rekken, een doos (product) en een thermisch lasstation. Wat ik graag wil laten zien is mijn doos die uit het eerste rek komt, die over het lasstation gaat (draaibewegingen en overdracht van het product van de ene draaitafel naar de andere) en vervolgens opslag van de doos van het lasstation naar het tweede rek. Als gevolg hiervan heb ik een bedrijf dat een "" -reis maakt, aangezien de overgang van de kluisjes naar mijn lasstation handmatig wordt gedaan.

Mijn probleem is dat bijna alle tutorials die ik op internet heb gevonden (youtube, Lynkoa...) je in staat stellen om animaties te maken op zeer eenvoudige assemblages. Ik beheers nu de camerabewegingen op mijn animatie, maar ik heb veel moeite om mijn doos te laten bewegen zoals ik wil, ik heb veel problemen met beperkingen en ik kan niets vinden als tutorial dat zo'n ingewikkelde zet zou kunnen verklaren ...

Nou, als ik het nog eens lees, is het helemaal niet duidelijk, dus ik zal het voor je samenvatten:

Principe:

-Ik ben op zoek naar een animatie die de reis weergeeft van een doos die wordt gedragen door een medewerker die hem op een werkstation zet.
-Eenmaal op de werkplek wordt de doos op een dienblad geplaatst dat een vertaal- en vervolgens roterende beweging maakt.
-Daarna wordt de doos weer gedragen door een medewerker die deze op een ander draaiplateau zal plaatsen
-Ten slotte wordt mijn doos gedragen door een medewerker die hem in een kluisje zet.

Probleem:

-Ik kan geen tutorials vinden die laten zien hoe ik een object moet verplaatsen volgens zo'n complexe beweging (mijn doos beweegt in een vacuüm wanneer de werknemer hem zou moeten dragen)
-Ik kan geen manier vinden om een dienblad met de doos erop in twee verschillende bewegingen te verplaatsen (vertaling dan rotatie) en vervolgens de doos uit deze bak te verwijderen.
-Al mijn problemen komen voor het grootste deel voort uit beperkingen omdat ik denk dat mijn methodologie en mijn basis in animatie onvoldoende zijn, maar ik kan niets vinden dat me weer op het "juiste pad" zou kunnen brengen
-Hoofdblokkade: mijn doos in de lucht verplaatsen volgens een gedefinieerd pad en beweging van twee gemeenschappelijke objecten, vervolgens scheiding van deze twee objecten (mijn doos op mijn dienblad die een beweging maakt van translatie, dan rotatie, dan scheiding van de plaat en de doos)

Ik weet hoe het moet:

-Mijn camerabewegingen
•Eenvoudige translatie-/rotatiebewegingen met motorische functie
-Voeg zwaartekracht toe (nutteloos voor deze studie denk ik, of misschien gewoon stipt)
- Maak een exploded view en animeer deze (verzamelen, exploderen...)

Vraag:

-Kent u video-tutorials die goed in het Frans worden uitgelegd of tutorials die in het Engels zijn geschreven waarmee ik mijn basis in animatie en bewegingsstudie kan verdiepen?
-Heeft iemand een SW-bestand met bewegingsstudies die (direct of indirect) lijken op wat ik wil doen?
-Is het mogelijk voor mij om te beseffen dat het überhaupt mogelijk is?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Cdt

Joss.G

1 like

Hier moet u zonder twijfel in Motion de "Sequential Motion View" gebruiken.

Er is een tutorial over SolidWorks en ik had een tijdje geleden een tutorial (video) over Lynkoa gezet.

Het is het beste voor dit soort animaties!

Hallo

Hier zijn drie korte video-tutorials:

https://www.youtube.com/watch?v=Fja0hn-M2uM

https://www.youtube.com/watch?v=efATpeRyLlc

https://www.youtube.com/watch?v=lQrH-uICcB4

Vergeet niet de ondertiteling te activeren (en het is mogelijk om ze live te vertalen, maar het is niet altijd effectief!).

Hallo!

Bedankt voor je antwoord Alain ERP, ik kende deze module van Solidworks niet, gezien wat je daar kunt doen, lijkt het helemaal te zijn wat ik zoek.

Ik heb op dit moment geen tijd gehad om er meer dan dat in te kijken, dus ik heb aan mijn animatie gesleuteld om te doen wat ik zocht: wanneer mijn stuk van fase verandert in de animatie, verberg ik het en laat ik een ander stuk op dezelfde plaats verschijnen, zodat we de overgang niet zien. Het werkt best goed, maar je module ziet er veel completer uit en kan voor veel dingen worden gebruikt. Zodra ik tijd voor mezelf heb, leer ik het te gebruiken;)

Bedankt @PL voor je tutorials, ze maken mijn panel perfect compleet!!

Cdt

Joss.G