Motor met motorreductor

Hallo, laat me me voorstellen Andy, ik heb een project voor ventilatorliften met verlaagd plafond. Wie fan zegt, zegt met een rotatie-as. De valse plafonds geven toegang tot een noodluik om de evacuatie van gestrande mensen mogelijk te maken.

Ik ben op zoek naar een motorreductor die in staat is om dit valse plafond te openen en te sluiten.
De verlaagde plafonds bestaan uit 9 lamellen van elk 2 kg voor een totaal van 17 kg.
Ik heb geen goed gedefinieerde rotatiesnelheid.
Voor wrijving gebruik ik Teflon strips om wrijving zoveel mogelijk te beperken.
Ik heb een 100 mm hoge ruimte voor een verlaagd plafond.

Ik ben op zoek naar een motor met voldoende koppel om dit valse plafond te openen en te sluiten.
Bedankt.

Vriendelijke groeten

Andy.K

INGIDESIGN

10.png

De eenvoudigste manier is om contact op te nemen met uw motorleverancier.
De gebruikte spanning zou moeten worden gedefinieerd.

Eén vraag: heeft u energie beschikbaar om uw motor te laten draaien in de beschreven situatie (lift geblokkeerd en dus veilig)?

3 likes

Hallo, voor mij heb ik een spanning van 12V-24V nodig.

Hallo @ allemaal

Ik zie niet in hoe de spanning een motorkoppel geeft of ik moet een stap hebben gemist in de mecha-cursussen en de basiselec.

We zijn op zoek naar een motorreductor (we vragen ons af waarom zo'n oplossing) maar zonder de rotatiesnelheid te specificeren.

Wat betreft de elementen van het probleem, het maakt me koud in de muis en smelt het toetsenbord.

Ik las dat deze "valse plafonds" bestaat uit 9 planken van elk 2 kg voor een totaal van 17 kg. " maar vooral  voor "verlaagde plafondliften in een ventilator" voor "wrijving gebruik ik teflon strips om wrijving zoveel mogelijk te beperken.

De aanvrager vergeet verschillende elementen, vooral dat de inspanning tussen het begin en het einde niet evenredig is (en niet lineair is) en dat de wrijving deze ook niet heeft: vooral bij de gekozen oplossing van Teflon. Hieruit blijkt onder meer dat kinematica niet in aanmerking wordt genomen bij de schatting van wrijving, zelfs niet met een natte vinger.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo, bedankt voor je antwoord zozo, ik kan zien dat je beter vastloopt dan ik.

Dus daarom kom ik naar jou toe. Wat betreft de inspanning tussen het begin en het einde, moet je me misschien inlichten zodat ik je op mijn beurt kan helpen

De wrijvingscoëfficiënt van teflonstaal is: 0,1.

Bedankt.

Vriendelijke groeten

Goedenavond @be1_11

Als ik begrijp hoe uw systeem werkt en dit type assemblage in het algemeen, zou het zo moeten werken.

Je hoeft maar één mes te besturen om de anderen te volgen. De eerste vouwt terug en wanneer hij even ver is gevorderd als het tweede blad, begint hij de tweede kaart te duwen, enzovoort.

Als we dit principe behouden, dan heb je alleen een gasveer nodig om het eerste mes te trekken of te duwen, hetzij op 90°, hetzij met een mechanische truc op 180°, maar altijd met de nodige slag voor 90°.

Om in te gaan op de verstandige opmerking van @stefbeno het voordeel van de gasveer is dat deze ook zonder elektriciteit kan worden geactiveerd. De meeste veiligheidssystemen voor rookafvoerluiken werken volgens dit principe. Ofwel is de gasveer leeg en is het een gaspatroon dat handmatig wordt geactiveerd door de liftpassagiers of de brandweerlieden, enz... Ofwel staat de cilinder  onder druk en is hij klaar om zijn koers te varen, maar een mechanisch systeem verhindert dat hij vooruitgaat.  Veiligheid bestaat uit het trekken aan het mechanische systeem, dat vervolgens de cilinder ontgrendelt, die onder permanente druk staat.

Daarom had ik het over kinematica, omdat je ventilatoren en de juiste vorm om elkaar te duwen of te trekken en je een bestudeerde grootte van je cilinder nodig hebt.

Er zijn andere mogelijkheden dan de gasveer: als een massa die op en neer schuift door de cabine en door middel van een kabel en een hoekpoelie aan het eerste blad trekt.

Voor wrijving is het een vals probleem (zelfs met Teflon) omdat het NS is omdat in feite alleen de kracht van de cilinder of het aantal kg massa telt. Je kunt de Teflon vervangen door een klein nylon wiel voor €0,15 aan het einde van elk mesje. Daarnaast kan dit kleine wiel ook de functie hebben van duwer voor het volgende mes.

Vriendelijke groeten

PS: mail je ASM met alle onderdelen als je meer hulp wilt kunnen we je een beter oordeel geven over je oplossing of een andere.