Beweging deel

Hallo.

Nadat ik de functie Invoegen/Onderdeel op een 3D-schets heb gebruikt, zou ik graag willen weten hoe ik moet bewegen, roteren, enz... alleen het ingebrachte stuk (vrouwelijke boogstaart).

In mijn bijgevoegde voorbeeld, leg beperkingen op zoals in een vergadering. Is dit mogelijk?

Bedankt

image7.jpg

2 mogelijkheden die uiteindelijk om dezelfde functie vragen, maar waarvan het gedrag ondanks alles niet hetzelfde zal zijn.

Ofwel vink je bij het invoegen het vakje "met de move/copy functie" aan, ofwel gebruik je deze functie via insert/functions/"move/copy".
Deze functie kan op 2 manieren worden gebruikt: ofwel via translaties/rotaties langs gedefinieerde assen of via beperkingen die dicht bij die beschikbaar zijn in assemblage.
Merk op dat wanneer u invoegen en functie combineert, SW dit niet leuk vindt bij het herschikken van de later gemaakte functies.

Vraag: wat heeft het voor zin om in uw geval het 2e deel in het eerste te plaatsen in plaats van een montage te maken?

1 like

Het is heel eenvoudig. Ik moet 2 schetsen met elkaar verbinden, gescheiden door 83 mm door de bossing/geëxtrudeerde functie om een enkel stuk te krijgen.

Persoonlijk begreep ik er niets van????????

Een volledige uitleg

Zou welkom zijn

@+

1 like

Ik moet 2 3D schetsen in elkaar zetten.

Dit alles om aan het eind maar 1 munt te krijgen. (zie voorbeeld)

image8.jpg

Nog steeds problemen met het begrijpen 

Ik ben niet overtuigd van de aanpak en het verzoek 

@+

1 like

Ik wil ze samenvoegen met 2 bestaande onafhankelijke 3D-onderdelen, alsof ze aan elkaar zijn gelast door de Bossage/Extruded-functie en vervolgens transformeren in een schets van een enkel onderdeel dat ik zou kunnen wijzigen.

In dit geval maak je een assemblage van deze 2 stuks

Hiermee kunt u de gereedschappen voor montage- en verplaatsingsbeperkingen gebruiken

Het is voldoende als de onderdelen goed gepositioneerd en beperkt zijn

legt deze vergadering gedeeltelijk vast

@+

3 likes

Als het alleen voor deze 2 stukken is dat het probleem zich voordoet, gezien de niet-complexiteit, is het sneller om ze correct te meten en te hermodelleren, in plaats van ingewikkelde constructies te maken met links tussen bestanden.

1 like

Sorry, maar ik begrijp niets meer van hoe deze site werkt.

Ik gaf aan als het antwoord dat mijn probleem oploste, dat van gt22.

Alle antwoorden zijn gegaan naar: "Dit antwoord loste mijn probleem op"

In het geval van mijn huidige project is het het feit dat ik mijn assemblage in

"deel" waarmee ik de 2 lichamen onafhankelijk kan manipuleren en naar believen kan wijzigen.

Dank aan jullie allemaal.

Nee, niet alle antwoorden zijn van status veranderd, het is alleen de weergave die is gewijzigd om u van gedachten te laten veranderen.
Het enige echte antwoord is het antwoord dat in het groen is omlijnd net onder uw vraag.

OK. Bedankt.

Moet ik het onderwerp op de een of andere manier als gesloten zetten?

Nee, dat is in orde, je hebt het antwoord van @gt22 gekozen