Mijn CADTOOL-macro starten

Hoi allemaal.

Tijdens een presentatie op de Visiativ connect in Lyon leek het me dat de persoon die me de presentatie gaf, me vertelde dat je een solidworks-macro kon starten wanneer je het bestand opslaat.

Die mogelijkheid kan ik niet meer vinden.

Is het echt haalbaar??? Zo ja, in welke module???

Bij voorbaat dank

Hallo

Dit is mogelijk via de werkbalk CustomToolbar om te worden ingeschakeld in SW-invoegtoepassingen.

Vervolgens kunt u gebeurtenissen inschakelen en uw macro starten in het bestandSavePostNotify evenement voor het gewenste documenttype.

Philippe

Bedankt voor deze zeer snelle reactie.

Als ik het kan overdrijven, heb ik meer info nodig.

Momenteel zijn al onze macro's in het SWP-formaat.

Ik heb de indruk dat we alleen maar .EXE kunnen gooien, ik heb het mis???

U kunt een SWP-formaat kiezen,  kies gewoon het macrotype uit het eerste vervolgkeuzemenu van de definitie van de tool die u wilt starten

Hallo, anders is het ook mogelijk om een "macrofunctie" te gebruiken. Het is een macro die in de creatieboom van het onderdeel of assemblage wordt gezet en wanneer u uw onderdeel opnieuw opbouwt of opslaat, start de macro. (Geen koppeling met myCadTool, wel ter informatie)

Kanton Gauthik

1 like

@Gauthik67

Kunt u mij meer vertellen over de Macro functie alstublieft.

Ik ben geïnteresseerd, is het anders gecodeerd?? Hoe voeg ik ze in de functiebeheerder in?

En dus hoe de evenementen te beheren??

Heb je een tutorial hierover?? Ik keek heel snel vanaf mijn telefoon, ik kon niets vinden dat erg overtuigend was.

Destijds had ik een macrofunctie gemaakt en zoals je zegt, is er niet veel informatie beschikbaar. Met dit document was ik er echter in geslaagd om het principe te begrijpen en er een te maken die werkte: Link

Uit het geheugen lijkt het mij dat wanneer de macro wordt gemaakt, opnieuw wordt opgebouwd of verwijderd, deze aangepaste functies start die je in de macro kunt coderen. (Te controleren, maar het lijkt mij dat de naam van deze functies moet zijn swmRebuild, swmEditDefinition, swmSecurity) Link met informatie over deze functies

Kanton Gauthik

1 like