Mycad smartboom

Hoi allemaal

Ik ben zo vrij om een manip te vragen die ik tot op de dag van vandaag mis, 

Ik gebruik MyCAD-hulpprogramma's  en mijn logica is dat zodra mijn assemblage, onderdelen in gelaste constructies, plaatwerk en schroeven, ik Smart Boom lanceer die stuklijsten genereert met een hernoeming en creatie van stuklijsten (maar voor mij komt het meer overeen met lijsten met voorbereidingen, schroeven, montage enz.) 

Mijn probleem is om de nummers van de stuklijst te matchen met mijn assemblageonderdelen , dus hernoem de bestanden en assemblage  zodra deze bewerking is voltooid,  start Cutting Optimization en plaatwerk  en door het feit dat de registratie van de BOM wordt aangepast.  

Alleen tot op de dag van vandaag ontgaat me een manipulatie omdat het me niet lukt om deze hernoeming van onderdelen en assemblage  uit te voeren om mijn nummers terug te vinden in het snij- of plaatwerkrapport.

Bedankt voor je antwoorden, want ik ben al heel lang op zoek. 

Hallo

U kunt de nummers niet uit uw nomenclatuur halen om ze in een ander hulpmiddel te gebruiken om een hernoeming uit te voeren.

Het kan echter worden omzeild door een andere methodologie en verschillende tools te gebruiken.

Ten eerste is het mogelijk om de stuklijst uit SmartBom te genereren en te exporteren als Excel-bestand.

Gebruik vervolgens de integratietool om een eigenschap "Factuurnummer" aan te maken op basis van het Excel-bestand (https://help.visiativ.com/mycadtools/2022/fr/Integration90.html) en zo de bijbehorende waarde toe te passen op basis van het bestand.

Zodra de eigenschap op de bestanden is aangemaakt, is het mogelijk om deze op te halen in de tools SheetMetalManufacturing en CuttingOptimization.

2 likes