MyCadTools Filters

Hallo;

Ik gebruik momenteel de MycadTools 2025 tools:

Mijn doel is om maandelijks (Taakplanner) kopieën van mijn grote assemblages in Edrawing-formaat met de configuraties (BatchConverter) ... Tot nu toe niet al te veel problemen.
Ik blokkeer op de bestandsfilters:
De assemblages die bij deze taak betrokken zijn, worden allemaal genoemd met de vorm:
#####-0000_0000
#####-#AAA_0000
#####-#BBB_0000

#####-#ZZZ_0000
(elke # is een variabel getal tussen 0 en 9)
De assemblages bevinden zich allemaal in verschillende mappen/submappen.

=> Ik kan de Mycad-filters niet vragen om rekening te houden met verschillende criteria (bijvoorbeeld)

image

Weet u of de multicriteria van het type " Of " mogelijk zijn met deze tool?
Of heb je een andere werkhypothese om me voor te stellen?

Vriendelijke groeten.

Hallo

Het zal inderdaad niet mogelijk zijn om dit te doen met de huidige filters van de tool voor bestandsselectie.
De tool voor het kiezen van bestanden kan echter een CSV-bestand gebruiken.
Daarom is het mogelijk om vooraf de SmartBom Beta-tool te gebruiken om componenten met meer geavanceerde conditieregels op een map te filteren. Met de conditietool van SmartBom kunt u " Of " en " En " doen.

Uw tabelmodel hoeft alleen maar het volledige pad op te halen:

Exporteer vervolgens als CSV en importeer die CSV in Taakplanner.

Vriendelijke groeten

Bedankt @fmarchand ik erover had nagedacht (behalve dat ik in dit geval een tool als Everything (https://www.voidtools.com/) zal gebruiken in plaats van SmartBom.)
Maar het feit dat je een lijst met te converteren bestanden moet bewerken, is in tegenspraak met het geautomatiseerde gebruik van Taakplanner.

1 like

Niet per se tegenstrijdig, maar gewoon een manier om anders in te richten

In de toekomst zullen we deze conditietool, aanwezig in SmartBom, inzetten in andere tools en in het bijzonder het gedeelte " Filters " van de bestandsselectietool.

Vriendelijke groeten

Ik zei " tegenstrijdig " in de zin dat mijn lijst met bestanden die moeten worden geconverteerd in de loop van de tijd evolueert... nou ja, we moeten blijven werken en nieuwe assemblages genereren... en dus een nieuwe lijst van SmartBom... zet het dan terug in de Taakplanner... enz...

2 likes