Ik doe heel weinig aan Europarlementariërs, maar hier heb ik een bijzondere behoefte.
Ik heb geen PDM en ben in SW 2021
De nomenclatuur is mijn referentiedocument, ook voor referenties voor het kopen van rekken.
De nomenclatuur in kwestie is gemaakt van een ASM die uit honderd delen bestaat. Geen sub-ASM in dit geval!
Voor sommige plannen heb ik revisies, maar deze zitten in de plannen en niet in het model.
Voor een beetje ingewikkelde plannen heb ik soms 2 of 3 revisies speciaal voor prototypes.
Dus hoe voeg je kolommen in de nomenclatuur in waarin de revisies zouden verschijnen?
Of een andere oplossing is om alle revisies in een bestand te hebben en dan kan ik de koppeling maken in bijvoorbeeld Excel als het SW-bestand dat toelaat.
Ik geloof niet dat de Solidworks-editor een eigenschap van een tekening naar een onderdeel of assemblage kan verplaatsen. Dit moet gecontroleerd worden... (We gebruiken deze editor niet thuis*) Als uw tekeningen echter dezelfde bestandsnaam hebben als uw onderdelen (en nog beter als ze zich ook in dezelfde map bevinden), zou het mogelijk moeten zijn om een macro te maken om de waarde van de eigenschap Review omhoog te " klappen".
- Ons ontwerpbureau maakt gebruik van Visiatv-tools (SmartBom) om een nomenclatuur van alleen tekeningen te verzamelen, met hun revisie-index. En *Smartproperties om onze eigendommen aan te maken/beheren.
We hebben de revisie in het artikelmodel gezet (custom eigenschappen van het onderdeel) en in de tekening hebben we rechtsboven een tabel met revisies en op deze manier kunnen we de revisies terughalen in de BOM (we hebben een kolom toegevoegd die zoekt naar de revisie in het onderdeel)
Ik bevestig wat zegt @Maclane het niet mogelijk is om de tekeningeigenschappen native weer samen te stellen naar het model (PRT of ASM). Er is echter een functie in " SmartProperties " : " Property creation on the linked document" maar ik heb deze nooit gebruikt.
Van mijn kant ga ik te werk als @ac cobra 427 met de revisies in het model, maar de revisietabel wordt beheerd door EPDM met de oude techniek die dateert van vóór de integratie van de tool " revisietabel " in SolidWorks
HS: Wat een geluk heb je dat je weinig tekeningen kunt maken, voor mij vertegenwoordigt het meer dan 50% van de tijd van SW, zodat niemand ze leest.