Toon alleen bepaalde carrosserieën en onderdelen in een tekening

Hallo

Ik heb een mechanisch gelaste assemblage in deelvijl (metalen frame)

Ik heb er een assemblage van gemaakt en elementen toegevoegd zoals platen, hoekplaten enz...

Nu zou ik in een PEM bepaalde elementen willen isoleren om alleen ze te laten zien en duidelijk te kunnen citeren

Het probleem is dat sommige elementen deel uitmaken van het onderdeelbestand en andere van het SLDASM-bestand.

Afgezien van het klikken met de rechtermuisknop op de weergave en het "verbergen" van eigenschappen / het tonen van lichamen en componenten", zie ik geen enkele manier om sneller te gaan. Want daar is het lang en vervelend om alles te verbergen wat niet wordt gebruikt.

Zelfs het isoleren van de onderdelen in de 3D werkt niet omdat alle SLDPRT weergegeven blijft....

Is er een andere manier?

A+
Hubert

Hallo

U kunt de weergavestatussen gebruiken of een configuratie maken door deze te verwijderen als u geen ...

2 likes

Is het doel om op hetzelfde uitzicht te scoren meerdere elementen die bij de ASM en de PRT  horen of gewoon bij een PRT?
In het eerste geval zie ik alleen door met configuraties te jongleren, maar ik weet niet zeker of ik tijd kan besparen.
In het tweede geval kunt u aanzichten van verschillende modellen op een tekening toevoegen en in het geval van de mechanisch gelaste, kiest u alleen de carrosserie(ën) waarin u geïnteresseerd bent via de knop bovenaan in de functiemanager.

1 like

Hallo

het doel is om verschillende elementen die tot het onderdelenbestand EN tot de assemblage behoren, te dimensioneren. Ik dacht na over de weergavestatussen, maar vervelend, ik dacht dat een relatief weergavemodel toegepast op sommige componenten zou werken, maar het werkt alleen in een onderdeelbestand.

A+

Hallo

Een alternatieve methode kan al op het forum worden genoemd, om te zien kunnen we een relatieve weergave doornemen.

Vriendelijke groeten.

Spectrum

Hallo @spectrum ,

Volgen de nomenclatuurbubbels hierdoor goed?
Of moet je een lijst maken van gelaste onderdelen?

Bij voorbaat dank

Ja hallo, geen probleem, je moet de tabel met elementen beginnen door de module mechanisch te lassen en vervolgens relatieve weergave kiezen in de pictogrammen die niet altijd actief zijn in je instellingen, fijne dag.
U wordt teruggestuurd naar uw 3D-model en kiest een lichaam, de enige oplichterij of niet en oriëntatie, maar u kunt een relatief beeld projecteren.