Ik ben op zoek naar een rib in een vliegtuig (solidworks 2017). Door gebruik te maken van een geborsteld basisprofiel verkrijg ik een zeer overtuigend resultaat met de perfecte aansluiting op de centrale cilinder.
Als ik de binnenrand als geleidingscurve toevoeg (in blauw in de afbeelding hieronder), wordt het profiel ongeldig.
Welke functie zou je gebruiken om deze rib te bereiken met de afgeronde wapening op de kruising van de centrale cilinder?
Dank u voor uw hulp. Misschien heb ik mijn onderzoek inderdaad verkeerd uitgedrukt.
Het probleem lag in het opleggen van 2 centrale punten in de omtrek van het ribprofiel. Door deze twee beperkingen op te heffen, komt het volume vrij en kan het de geleidingscurve volgen.
Door het eindvlak te verlengen, wordt de rib volledig getrokken.
Het enige kleine probleem dat overblijft is dat de extrusie doorgaat tot voorbij het contactvlak met de cilinder:
Als er een andere oplossing is, ben ik natuurlijk geïnteresseerd.
Anders kunt u ook het lage profiel in het bovenaanzicht maken, evenals het hoge profiel op een ander vlak dat op een bepaalde afstand van elkaar staat en een gladstrijking tussen de twee maken. Zie Pj voor een snelle test
Helaas kom ik met deze oplossing een meetkundig kruisend probleem tegen waardoor ik de afvlakking niet kan maken.
Het lijkt mij dat het "projecteren" van de rib op de centrale cilinder met een zwaai effectiever is om de twee entiteiten te "lijmen" dan om te "monteren" met een afvlakking waarbij de kruising van de twee geometrieën mij delicater lijkt.
Aangezien dit onderdeel door middel van 3D-printen moet worden gemaakt, wil ik niet dat de verbindingen een probleem zijn.
De fout in je essay is dat je INF- en SUP-profielen open zijn. Sluit deze profielen en begin dan weer met gladstrijken, je zou er moeten komen. Dit is wat ik deed met je stuk: (Zie Pj)
Het werkt inderdaad, maar het was nodig om de boog van het onderste profiel opnieuw te doen en de beperkingen van het toeval te verwijderen.
Toch had ik voor de oefening het profiel vereenvoudigd. In werkelijkheid is de verbinding tussen de centrale cilinder en het vlak van de schijf een filet (0,2), zoals het hoort bij dit type onderdeel.
En met deze aandoening wordt gladstrijken niet meer gedaan. De filet genereert dan een geometrie van nul dikte. Aan de andere kant stelt de sweep-projectie u in staat om dit probleem te overwinnen en de filet correct te "vullen", zoals hier te zien is:
Dus ik denk dat ik de swipe-oplossing behoud, maar nogmaals bedankt voor je relevante hulp.