Detailniveau onderdeel ipt [INVENTOR]

Hoi allemaal

Weet jij hoe je een detailniveau op een onderdeel (geen assemblage) kunt creëren op Inventor?

Ik zou graag het detailniveau ervan willen kunnen wijzigen wanneer ik het in een grote assemblage plaats (verwijder enkele extrusies).

Bedankt

A priori is het niet mogelijk, een truc zou kunnen zijn om alleen dit onderdeel in een assemblage te plaatsen.
2 likes

Au..... En wat biedt Solidworks hierover?

op SW kun je inzoomen voor details

Zie deze tutorial onder andere offerte tool

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/outil-de-cotation-dans-les-mises-en-plan

@+ ;-))

Bedankt gt22, maar ik heb het helemaal niet over details voor de tekeningen.

Ik heb het over het "niveau" van detail. Om je voor te stellen (dit is een voorbeeld): Een plaatwerk met veel gaten, ik plaats deze plaat in een assemblage met 150 andere platen zoals deze. Ik zou graag in staat zijn om de deactivering van het materiaal uit de gaten te regelen om de montage te verlichten.

1 like

Hallo

In SW kun je een configuratie van je assemblage maken die verwijst naar configuraties van je onderdelen.

Om het duidelijk te stellen:

In uw onderdelen creëert u een lichtgewicht opstelling zonder uw boringen. Vervolgens maakt u in uw assemblage een configuratie die gebruik maakt van de gewenste configuraties van uw onderdelen.

2 likes

@ aurelien in het algemeen op SW

om overbelasting voor niets te voorkomen, vooral voor samenstellingen van grote samenstellingen

We vermijden het direct maken van de gaten, het overbelast voor niets

We plaatsen schijn die geen gewicht heeft en uw bestand niet overbelast

omdat 150 gaten x 150 vellen = 22500 gaten en minimaal 3 spanningen per gat

DONX 67500 beperkingen

het begint naar beneden te gaan TOCH?

@+ ;-))

Er is ook de speedpak, die ook alleen voor assemblages werkt. Dezelfde truc kan worden gebruikt: een montage uit één stuk. Anders kan een vereenvoudigde configuratie worden overwogen: we verwijderen de functies die we niet nodig hebben en we gebruiken deze configuratie in de assemblage.

Er is ook de complexe montagemodus om het geheugen automatisch uit te laden, automatische lichtgewicht modus op onderdelen die niet zijn geopend.

1 like

@gt22, hij was een voorbeeld!

Omdat ons proces geheim is, heb ik een vorm gekozen die zo dicht mogelijk bij de realiteit ;) staat!

In complexe assemblages of grote assemblages zijn er regels die moeten worden gerespecteerd

Assemblage/subassemblages/subassemblages/onderdelen

Als de onderdelen een snelle reconstructietijd hebben, kan deze worden getest en geoptimaliseerd via de juiste hulpprogramma's

Je kunt naar een indrukwekkend aantal stukken gaan

Indien nodig is er hier op de site een tutorial aanwezig

@+ ;-))

1 like

Dank u allen,

Nou ik was een beetje afgeleid van mijn basisvraag, dus @.PL deze vraag zo goed mogelijk beantwoorden.

Aan de andere kant, bedankt voor de antwoorden over Solidworks, de volgende keer zal ik ;) nog een vraag stellen!

1 like

En om verder te gaan in de uitleg, ging ik door een "IPiece" door een "normale" toestand en een "lichte" toestand te creëren.

Kortom, het werkt!

Bedankt voor de configuratie-ader!

2 likes

Je kunt de functie van de gaten altijd verbergen

Klik met de rechtermuisknop op de functie "functie verbergen"

Bedankt Cisco86, maar ik wil deze functiemaskers kunnen bedienen met een staat van het onderdeel. Door het om te vormen tot een iPiece, kon ik twee verschillende toestanden maken die deze maskers besturen.